Neuro-mechanika

Forum poświęcone systemom SF, jak np. Neuroshima, Shadowrun czy Cyberpunk.

Neuro-mechanika

Postautor: Gvynbleid » wt 13.04.2004 12:25

Nareszcie powstało to subforum, ma radośc nie ma granic; tak więc zaczynamy :D...

Zacząć trzeba od sprawy raczej smutnej. Nie jest tajemnicą że podstawka w Neuroshimie jest, eufemistycznie to ujmując, niedopracowana. Sam natknąłem się na wiele niedociągnięć typu brak cennika broni (znaleźć można na szczęście w necie) czy dogłębniejsza charakterystyka broni palnej i brak opisu broni białej (jest dopiero w Gladiatorze). Wiele jest również niedomówień stricte "mechanicnych", typu wspominany już w OW Ogień zaporowy/ciągły. Sam miałem z tym wiele problemów. Z jednej strony tworzy to pole do popisu dla MG ale nie o to przecież chodzi byśmy tworzyli sami sobie gry, które już na dobrą sprawę istnieją i rozwijają się.

Temat stworzyłem po to by wyjaśniać wszystkie mechaniczne zawiłości i ewentualnie pobiadolić sobie na temat niechlujności autorów.

Walcie drzwiami i oknami - "By przetrwać należy trzymać się razem" :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gvynbleid
Paladyn
Paladyn
 
Posty: 928
Rejestracja: pn 16.02.2004 10:59
Lokalizacja: Silesia sweet Silesia

Postautor: -WasyL- » wt 13.04.2004 16:19

Narazie do glowy przychodzi mi jedna zawilosc systemu a mianowicie ogien ciagly moze wytlumacze to na przykladzie(ktory chyba z reszta kiedys juz gdzies podawalem). Mam sobie powiedzmy karabinek z rulem "tylko ogien ciagly" ,spoko ogien ciagly zajmoje trzy segmenty ale patrze dalej "ogien ciagly - patrz ogien zaporowy" i tu jest problem bo jest napisane ze ogien zaporowy zajmoje 1 segment i trafienie z czegos takiego jest raczej przypadkowe...
Podczas sesji trzeba to rozegrac w troche inny sposob np. cos jak seria dluga + setria krotka(no moze nie do konca ale cos w tym stylu)

greetengs
Obrazek
Awatar użytkownika
-WasyL-
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 422
Rejestracja: sob 20.03.2004 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Gvynbleid » wt 13.04.2004 16:52

A może wystarczy zależnie od sytuacji traktować to z osobna, czyli w walce normalnej stosujesz tylko ogień ciągły leci ci te 12 nabojów i zajmuje 3 segmenty na akcje; ale jak zaczynasz spi******* i walisz zaporowym z zasadami zaporowego.
Myślę że z rozrużnieniem kłopotu nie ma zwłaszcza że i tak trzeba zadeklarować.
To są dwa różne pojęcia jedynym błędem w książce jest to że zespolono to do jednego ale pomimo tego że podstawka traktuje to jako jedno zasady obu taktyk są z grubsza inne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gvynbleid
Paladyn
Paladyn
 
Posty: 928
Rejestracja: pn 16.02.2004 10:59
Lokalizacja: Silesia sweet Silesia

Postautor: Yetr » czw 20.05.2004 19:26

W poprzednim topicu napisałem że suplement jest rzecza obowiązkową :evil: :) .Zgadnijcie czemu :!: .W suplemencie wszystko jest wyjaśnione. Jest tam cennik broni leków samochodów rzywności i wszystkiego co da sie "kupić".
" Nie ma zaś prawdy większej nad tę,
że sami z siebie nie mamy nic dobrego,
nasza jest tylko nędza i nicość."


Św. Teresa z Avila
Yetr
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 178
Rejestracja: sob 14.02.2004 20:57
Lokalizacja: Elbląg

Postautor: miszczu_jan » czw 27.05.2004 22:39

Jest wiele rzeczy w NS, które uważam potrzebują zmian. Próbowałem o nich rozmawiać na innych forach, ale tam są ludzie zbyt konserwatywni i nic nie mogłem wskórać. A teraz do konkretów. Po pierwsze walka na pięści. Jak się liczy obrażenia? Tylko mi nie mówcie że to są rany lekkie. Dalej właśnie ogień ciągły, który jest zupełnie beznadziejny w praktyce, Dalej granaty i śrutówki. Wytłumaczcie mi proszę czemu jak wrzuciłem jednemu gościowi granat do samochodu, to facet dostał jedną ciężką, zamiast rozmazać się na dachu? Dalej opisy w broni w gladiatorze są delikatnie mówiąc, popieprzone ( przepraszam za słownictwo, ale takie było w podręczniku, więc myślę że tu jest dozwole). Piła łańcuchowa zadające lekkie obrażenia? Jak jeszcze się okaże że takie same obrażenia zadają pięści to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Po prostu system walki w NS został zrobiony z myślą o broni palnej, a do broni ręcznej, trzeba wprowadzić dużo modyfikacji. Czekam na dyskusje. Mam nadzieje że macie podobne zdanie do mojego, wtedy będzie można osobny topic zrobić z alternatywnymi zasadami do eNeSa.
-Czemu masz takie duże oczy
-Żeby cie lepjej widzieć.-odpowiedział wilk- A czemu ty sie tak uśmiechasz?
-Bo mam dla ciebie niespodzanke- odpowiedziała wiedźminka
miszczu_jan
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz 18.05.2003 19:58

Postautor: Yetr » pt 28.05.2004 12:41

Niestety ale masz racje :cry: , gra ma wiele niedociagnięć.Ale jak się przymknie na nie oko to jakoś to jest. Nie mam za dużo czasu więc... system gry jest chaotyczny tak jak sama gra:P.
" Nie ma zaś prawdy większej nad tę,
że sami z siebie nie mamy nic dobrego,
nasza jest tylko nędza i nicość."


Św. Teresa z Avila
Yetr
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 178
Rejestracja: sob 14.02.2004 20:57
Lokalizacja: Elbląg

Postautor: miszczu_jan » pt 28.05.2004 19:00

No cóż, szkoda. Ale może są jacyś inni chętni do pracy zespołówej, a propo zasad eNeSa. Cały czas czekam na propozycje. Zresztą już troszku sam zrobiłem, m.i. Bijatykę i Broń białą........Jednak wiadomo, że jak jedna osoba to robi to nie ma obiektywności.....
-Czemu masz takie duże oczy
-Żeby cie lepjej widzieć.-odpowiedział wilk- A czemu ty sie tak uśmiechasz?
-Bo mam dla ciebie niespodzanke- odpowiedziała wiedźminka
miszczu_jan
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz 18.05.2003 19:58

Postautor: malina » sob 29.05.2004 0:36

Zapraszam na stronę Neuroshima Forum, tam w dziale zasady użytkownicy zaczęli już co nieco wymyślać. Wszystko jest jednak jeszcze w powijakach, ale myślę, że się rozwinie.
"- A tak - powiedziała zza chusteczki, patrząc mu w oczy. - Jakif fkurwyfyn walnął mnie profto w gębę. Drobiafg." J. W. Meve, królowa Lyrii i Rivii
Awatar użytkownika
malina
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 2
Rejestracja: ndz 22.02.2004 20:47

Postautor: Hifidelic » ndz 28.08.2005 23:06

Wiele z problemów o których wspominacie, już nie istnieje - dzięki wydaniu Neuroshimy 1.5.
Obrazek
Debian Sid i jest git!
Awatar użytkownika
Hifidelic
Spammer!!!
Spammer!!!
 
Posty: 1453
Rejestracja: ndz 13.07.2003 18:27
Lokalizacja: Uroczysko


Wróć do Systemy futurystyczne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości