Karty postaci

Forum polskiego systemu RPG opartego na mitologii i wierzeniach pogańskich Słowian.

Karty postaci

Postautor: Kazawar Wurdsten » sob 27.05.2006 9:55

Czy nie uważacie, że powinny być odrębne karty postaci dla poszczególnych ras?
Pomyślełem tak ponieważ postanowiłem opracować taką na, której sąwypisane wszystkie dostępne umiejętności, a nie tylko jest miejsce na wpisanie sobie tych które się wykupiło. Czemu? Ano bo w sumie posiada się w każdej umiejętności jakiś poziom wynikający choćby z Cech.
Niektóre umiejętności są jednak czysto "rasowe", tak więc możnaby opracować karty dla konkretnych ras z uwzględnieniem tych różnic.
Tu zamieszczam kartę dla ludzi, pozbawioną umiejętności w stylu "stolemie kastety":

http://iwankow.ps.pl/Arkona-karta-Kazawar-v2_1.pdf

Jeśli odpowiada wam taka koncepcja karty to proponuję ją zamieścić w dodatku.
Jeśli chcecie dla poszczególnych ras opracować analogiczne karty, to moge podesłać wersję w wordzie do modyfikacji.

Na karcie tej znalazła się jeszcze jedna modyfikacja do dyskusji:
proponuję umiejętność rzucanie sięcią przenieść do grupy broni nietypowych bo to tak jak z tą kotwiczką nie bardzo się ma do rzutu oszczepem czy toporem. Zupełnie inna bajka to poprostu jest chyba.

Poniżej link do tabeli umiejętności z uwzględnieniem chyba wszystkich ostatnich propozycji i pomysłów:

http://iwankow.ps.pl/Arkona-umiejetnosci-Kazawar-v5.pdf
Awatar użytkownika
Kazawar Wurdsten
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 369
Rejestracja: czw 25.03.2004 8:55
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postautor: Bloody » sob 27.05.2006 12:45

Karta postaci dla ras, wydaje się być fajnym pomysłem. Choć fakt że wypisywania tam przez będzie strasznie dużo, a samo tworzenie znacznie się wydłuży. Plusem ejst ze wszystko ammy już wypisane, a gracze są świadomi na co moga wydawać PP, już widze ich rozbiegane oczka jak nie wiedzą w co PP ładować bo zauważą parę "przydatnych" umiejętnosci.
Jest jednak tez minus bo nie ma tam miejsca na umy które nie są sklasyfikowane a gracz posiadać może. Np. jakby ktoś napisał w historii że jest synem kamieniarza i chce miec kamieniarstwo. Po za tym zauważyłem że brak w twoich tabelach "Naprawy", a ta jest w podstwce chociaż nie ma jej w tabeli głównej.
Podsumowując jednak to jeśli znajdą się z dwie wolne tabelki to rzecz może być bardzo ciekawa i chętnie zobaczę wersję dla wił :)
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Kazawar Wurdsten » sob 27.05.2006 18:25

Rozumiem że chodzi Ci o dwa wolne wiersze w tabeli. Naprawy nie ma bo chyba uznałem albo przedyskutowalismy to na forum, że ma nie być bo to nie jest żadna umiejętność. Rozumiem, że ktoś może być technicznie uzdolniony i umieć improwizować w tym zakresie, ale umiejętność "naprawa" jest do wszystkiego i do niczego. No sam nie wiem. Do dyskusji.
Kartę wił zobaczysz jak sobie zrobisz :)
Ja oferuję pomysł oraz szablon w postaci pliku worda. Do wił się nie mieszam bo po co mi karta dla "dziwoląga jakowegoś z lasu". Nawet nie jestem pewien czy takie wiły istnieją. Ojciec czasem gadają że wiły mi głowie ale skąd mu to się wzięło to nie wiem.
Awatar użytkownika
Kazawar Wurdsten
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 369
Rejestracja: czw 25.03.2004 8:55
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postautor: Leuś » sob 27.05.2006 19:07

Nawet jeśli uznajesz tylko ludzi, taka karta powinna być osobna dla ludzi słowian i ludzi chrześcijan - ze względu choćby na gusła/ magię/ modlitwę, bronie.

Brakuje mi trochę tego, z czego Arkona od poczatku zrezygnowała - pól takich jak wzrost, ew. waga, podobne. Chodzi o podstawowe określenie wyglądu, postury - żeby potem na sesji nie wychodziło, że ktoś miał być większy od gracza o głowę, a wyszedł mniejszy o połowę. Może to naleciałość, ale ja to w mojej wersji uwzględnię.

Jestem za kartami rasowymi - pal licho, że mniej czytelne.

Jestem za by zrobić coś z nieszczęsnymi umami "wrodzonymi", ale narazie nie mam pomysłu niestety...

Jestem przeciw umiejętności naprawa.

Jestem za dodatkowymi polami na umiejętności własne.

Jestem trochę zaskoczona, że kończysz na ludziach.
i lu telitha...
Awatar użytkownika
Leuś
Lady
Lady
 
Posty: 480
Rejestracja: pt 03.09.2004 12:42
Lokalizacja: Stąd

Postautor: Bloody » sob 27.05.2006 19:50

Jestem przeciw umiejętności naprawa.


Ale to jest w podręczniku.
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Leuś » sob 27.05.2006 20:04

Jestem przeciw podręcznikowi :)
Ale dobra, staram się trzymać starej dobrej książki :? Hmmm...
W ostateczności moge i temu przytaknąć, choć uważam że to głupia umiejętność i powinna przynajmniej nazywac się inaczej, tak jak zrobił Kazawar.
i lu telitha...
Awatar użytkownika
Leuś
Lady
Lady
 
Posty: 480
Rejestracja: pt 03.09.2004 12:42
Lokalizacja: Stąd

Postautor: Bloody » sob 27.05.2006 20:18

Niektórzy tak mają że grzebią we wszystkim, jak np. mój brat :D.
Zna się prawie na wszystkim w pewnym zakresie, ale bez jakiegoś konkretnego kursu. Zresztą to tylko jedna umioejętność, niewiele istotna sprawa, skoro już jest to niech będzie dalej.
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Leuś » sob 27.05.2006 22:18

Niech będzie. Jestem za. Idę spać. :)
i lu telitha...
Awatar użytkownika
Leuś
Lady
Lady
 
Posty: 480
Rejestracja: pt 03.09.2004 12:42
Lokalizacja: Stąd

Postautor: Gared » ndz 28.05.2006 17:31

Karty postaci osobne dla danych ras sa ze wszech miar dobrym pomysłem. Wypisanie wszystkich umiejętności bardziej moim zdaniem pomaga niż przeszkadza.

Umiejętność "naprawa" - przypuśćmy że ją wywalimy. Na co mam testować, gdy komuś się rozleci np but? Na rzemiosło? Jest takie określenie "złota rączka". Gość nie jest hydraulikiem, ale kran naprawi, malarzem nie jest ale ścianę pomaluje, stolarzem nie jest ale pułkę zrobi. Myślę, że wywalenie tego uma sprawi mg więcej kłopotów niż pożytku - dodtakowo PL zawsze może zwrócić graczowi uwagę, że tego akurat naprawić w stanie nie jest (bo jest tylko samoukiem a nie ekspertem).
Wilkołaki są obłudne... Ale nie tak jak szefostwo w pracy...
Gared
Najemnik
Najemnik
 
Posty: 101
Rejestracja: ndz 18.01.2004 12:19
Lokalizacja: Z Krainy Deszczowców (Gdańsk)

Postautor: Leuś » ndz 28.05.2006 17:46

Jak dla mnie to cała ta "naprawa" podpada pod "technikę". A jeśli usterki są naprawdę trywialne, to moi gracze będą rzucać na intelekt, nie na jakieś specjalne umiejętności od bezsensownych i banalnych naprawek.
Poza tym niby naprawa jest w podręczniku, ale jak się dowiedziałam z erraty - tylko połowicznie jest :twisted: .

Jeśli ktoś jest złośliwy i nie ma czego proponować graczom to jak najbardziej, niech naprawa sobie będzie. Ale Gared Ty możesz odetchnąć, bo u mnie nie będzie wydawania punktów na tak śmieszne rzeczy - tu będzie technika albo int. Zresztą, Twojej postaci to różnicy nie robi :P .
i lu telitha...
Awatar użytkownika
Leuś
Lady
Lady
 
Posty: 480
Rejestracja: pt 03.09.2004 12:42
Lokalizacja: Stąd

Postautor: Kazawar Wurdsten » ndz 28.05.2006 21:14

Umiejętności powinny odzwierciedlać poziom opanowania pewnych działań czy wiedzy. Jednak nie należy ich mylić z wrodzonymi (wyćwiczonymi) predyspozycjami ogólnymi naszego organizmu czy umysłu. Siła to nie umiejętność ale napewno wspiera wiele z nich. To samo z intelektem, czy raczej jego częścią odpowiedzialną za tzw. techniczną wyobraźnię. Może ta cecha wspomagać naukę i realizowanie konkretnych umiejętności ale czasem poprostu działa samodzielnie. Improwizowane naprawianie usterek nie jest możliwe do nauczenia. Można przy tym zatestować cechy i z głowy. Przeciętnie inteligentny Pan Losu sobie poradzi. Mechanika gry ma wspierać, a nie krępować.
Bloody daj spokój z przywoływaniem podręcznika. Przecież my go już tak wywróciliśmy do góry nogami że nie bądźmy śmieszni.

Rubryki dodatkowe będą.

Z robienia kart dla nieludzkich ras zrezygnowałem, bo muszę albo realizować swoją wizję albo dam sobie siana z robieniem czegokolwiek w Arkonie "wiłowato-dziwożonio-stolemowo-krzaciej". Nie potrafię sobie wyobrazić klimatu w jakim miałaby być utrzymana karta dla dziwożony, bez równoczesnego kopiowania stylistyki elfów z Tolkiena.
Natomiast jak myślę o Tolkienie to natychmiast tracę klimat słowiański.
Taki mam problem i już.

Wzrost, waga...
Można dorzucić. Myślałem że jak sobie wyobrażam postać to ona taka jest i nie maleje nagle ani nie tyje. Tzn. chodzi mi o to że my się na sesjach nie oszukujemy raczej w ten sposób. Po co? ALe dorzucę miejsca na te informacje.
Awatar użytkownika
Kazawar Wurdsten
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 369
Rejestracja: czw 25.03.2004 8:55
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postautor: Bloody » ndz 28.05.2006 21:41

Czepiam się, czepiam , czepiam wiem. Ale odrzucenie naprawy to tak samo jak odrzucienie Modlitwy, która takze została umieszczona połowicznie. Po za tym nie zgadzam się że ktoś inteligenty sam od siebie potrafi wszystko naprawić, by tak było musi sie interesować majsterkowaniem od dłuższego czasu.
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Leuś » czw 01.06.2006 22:36

Moja próba stworzenia karty dla swojej postaci:
[url]http://www.lea.interkar.pl/arkona%20-%20karta%20dziewojki%20[Lea].pdf[/url]

Nie jest to dokłądnie to, co sobie planowałam, ze względu na brak czasu na robienie rysunków tła.
Ale jest.
Rysunek tła pochodzi z internetu i nie wiem czyj jest - ale spotykałam go w różnych miejscach, więc ciężko by było z ustalaniem autora. W każdym razie to tylko tło.
Karta ma parę mankamentów, np brak miejsca na inne umy, zapomniałam o nim. Wcięło też cieniowanie w miejscu na imię. Ale pewnie i tak tylko ja będę jej używać, więc co mi tam.
Ostatnio zmieniony pn 05.06.2006 19:41 przez Leuś, łącznie zmieniany 2 razy
i lu telitha...
Awatar użytkownika
Leuś
Lady
Lady
 
Posty: 480
Rejestracja: pt 03.09.2004 12:42
Lokalizacja: Stąd

Postautor: Bloody » pt 02.06.2006 0:19

Ogólnie wygląda spoko, podoba mi się :)
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Kazawar Wurdsten » pt 02.06.2006 8:01

Bardzo ładnie. Fajnie się to wszystko pomieściło. Bloody - działasz coś z kartą dla wiły? Co z krzatami i stolemami?
Awatar użytkownika
Kazawar Wurdsten
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 369
Rejestracja: czw 25.03.2004 8:55
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postautor: Bloody » pt 02.06.2006 13:41

Nie, nie działam nic z kartą dla wił.
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Kazawar Wurdsten » śr 11.10.2006 8:30

Temat przeniesiony z tajnego forum "Arkona za zasłoną". Zapraszam do dyskusji.
Awatar użytkownika
Kazawar Wurdsten
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 369
Rejestracja: czw 25.03.2004 8:55
Lokalizacja: Stargard Szczeciński


Wróć do Arkona

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron