Odpowiedzi

Forum polskiego systemu RPG opartego na mitologii i wierzeniach pogańskich Słowian.

Odpowiedzi

Postautor: Czerpak » sob 06.12.2003 12:28

Ten temat będzie poświęcony oficjalnym odpowiedziom na wszelkie pojawiające się pytania. Postaramy się odpowiadać jak najszybciej, ale ponownie apeluję do wszystkich zdenerwowanych i niecierpliwych graczy o odrobinę wyrozumiałości - aktualna sytuacja na uczelniach niezbyt sprzyja jakimkolwiek czynnościom pozanaukowym.
Proszę aby w tym temacie swoje wypowiedzi umieszczali jedynie autorzy(oczywiście odpowiadając na pytania ze swojej działki),wszelkie pomysły i propozycje graczy powinny być umieszczane w innym temacie ponieważ ten ma być OFICJALNY.
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » sob 06.12.2003 12:32

1. Jak to jest z tymi grupami talentów? Czy te dwa (główny i podrzędny, czy jak mu tam) wyróżniają się tylko tym, że z nich umiejętności są na danych tam poziomach i dostają dodatek w postaci PP? W sensie - nie ma żadnych ograniczeń dotyczących wykupywania umiejętności z innych grup talentów? (oprócz zdania MG i uzasadnienia BG)


Różnią się jedynie startową pulą PP. Co do wykupywania nie ma żadnych ograniczeń poza tymi które wymieniłeś. Prawdopodobnie w 2ed. pojawi się pewne rozwinięcie ideii Talentów,ale o tym na razie cichutko :)
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » sob 06.12.2003 12:41

2. Kiedy dokładnie dostaje się specjalizację w danej umiejętności? Np.: umiejętność Miecz jednoręczny, czteropoziomowy. Czy specjalizację dostaję po zdobyciu 5-ego poziomu, czy 6-ego?


Mam nadzieję,że w zdaniu "Czy specjalizację dostaję po zdobyciu 5-ego poziomu, czy 6-ego?" chodzi ci o 5-te czy 6-te oczko(z tymi oczkami to trochę głupia sprawa wyszła bo miały na karcie postaci być okrągłe a są kwadratowe - drobne niedogadanie na linii mechanika-grafika :roll: ).

W podręczniku jest informacja "Za każdy skompletowany poziom(wszystkie oczka na poziomie zostały wykupione) gracz może[...]" str.83.
Czyli dla umiejętności IV poziomowej będzie to pięć oczek na I poziomie.

Druga sprawa to to,że w mieczu nie ma Specjalizacji (ponownie odsyłam do str 83) dla wszystkich umiejętności z talentu walka można wykupywać jedynie szkolenia.
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » sob 06.12.2003 12:47

3. W dziale Bohater talent - magia nie ma umiejetnosci modlitwa, a pozniej jest ona opisana w rozdziale magia, jak sie ja kupuje? Jak normalnie to z czego sa modyfikatory (z Int + U ?)?


Modlitwa (III, Int+U), bardzo dobra dedukcja :D , oczywiście testuje się ją normalnie - nasze przeoczenie.
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » sob 06.12.2003 13:00

4. To co z tym drzewkiem zdrowia? Bo nadal nie potrafię rozwiązać tej kwestii...


Tak jak pisał 1084 drzewko ma 20 pustych miejsc (16 w koronie,2 w pniu i 2 korzeniach). Każde z nich odpowiada 1 pkt Zdrowia. Wszystkie niepotrzebne wystarczy zamalować/skreślić i zostawić jedynie tyle ile posiada postać.Oczywiście po każdym trafieniu zaznaczamy w tych pozostawionych ile obrażen otrzymała postać(oczywiście dla ściśle matematycznych umysłów obok drzewka jest wystaraczająca ilość miejsca na zapiski liczbowe.
Dobrym pomysłem jest zaznaczyć sobie % Zdrowia. W momencie gdy postać zostaje zraniona i trzeba sprawdzić o ile obniżają się jej możliwości bojowe (zasada Poważne obrażenia w rozdziale Walka str. 136-137) znacznie przyspiesza to obliczenia.
Co do samego drzweka to równie dobrze można tam było wstawić po prostu 20 pustych kratek,ale trzeba przyznac,że drzewko wygląda dużo lepiej.
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Tweety » sob 06.12.2003 17:14

mechaniki chorob i trucizn (brak ich statystyk!!!).



hmm, z tymi truciznami to był delikatny zonk bo podczas zawirowań przy skaładaniu i braku hmm, czasu po prostu wypadło to wszystkim z głowy i stało się jak stało :twisted: w poprawionej wesji bedzie jak najbardziej ze wszsytkimi pierdółkami.
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Leszek » pn 08.12.2003 17:45

Wszyscy kapłani mogą rzucać czary na chrześcijan (chyba że przy zaklęciach napisane jest inaczej.
Leszek
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 2
Rejestracja: śr 26.11.2003 17:48

Postautor: Czerpak » pt 12.12.2003 18:53

7. Jak sie modyfikuje (tzn. jakie cechy) umiejetnosci oparte na charyzmie, w zaleznosci od potrzeb??


Odpowiedź znajduję się pod tabelą na stronie 116.
Pamiętam,że gdzieś było pytanie do sformułowania "przyznaje się modyfikator z 2 cech" z końca akapitu. Chodzi o to,że przyznaje się ,modyfikator od -10 do +10 w zależności od odegrania zachowania przez gracza i modyfikkator ten jest analogiczny do tego przyznawanego przy innych umiejętnościach z dwóch cech.

Ale prościej będzie,jak wszyscy zapomną o tym ostatnim małym zdanku :) - wyżej tylko tłumacze skąd ono się wzięło - bo tak naprawdę do niczego nie jest potrzebne.
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » pt 12.12.2003 18:59

Przy umiejetnosciach wiedza o obcych ziemiach i znajmosc zwierzat jest 2x U przy mod. z atrybutu, czy to blad?


Nie to nie błąd po prostu używa się podwojonego modyfikatora z Umysłu.
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » pt 12.12.2003 19:07

2. Czy jak istoty z bestiariusza maja wypisane wiecej form ataku, to moga wykonywac kilka atakow czy musza wybrac jeden?


Moga wykonać jedną akcję atak na rundę, czyli w praktyce tylko jedna forma ataku. Wyjątkiem są tutaj stwory posiadające zdolność Kombinacja (tutaj odsyłam do lektury opisu Szkolenia o tej samej nazwie) mogące użyć dwóch różnych sposobów ataku (ew. dwa razy tego samego) np: Trzygłowy wąż.
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » pt 12.12.2003 19:13

3. Czy szarzujac z konia dodaje sie 1 obrazenie za kazde 5m (tak jak przy tratowaniu)?


Nie, dodatkowo dodaje do obrażeń modyfikator wynikający z Krzepy konia, patrz strona 139 "Konny podczas walki wręcz" trzeci akapit. Jednak dystans przebyty podczas szarży musi wynosić nie mniej niż 30 metrów.
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » pt 12.12.2003 19:26

4. Dlaczego kon bojowy niczym nie rozni sie w statystykach od zwyklego konia i jak rozpatrywac jego pancerz (standartowo)?


Hmm... dlaczego nie różni się w statystykach... te cholerne drukarsko-przepisywacko...

Oczywiście powinien się różnić statystykami, jak je gdzies znajdę to je podam dokładnie,ale tak na szybko i z pamięci to na pewno powinien mieć:
+2 do Kr, +3 do Zd, +2 do RB

Poza tym zwróć uwagę,że ma o metr krótszy dystans szarży/obrażeń i dwie bardzo mocne zdolności specjalne
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » pt 12.12.2003 19:36

I tak strona 153 tarcza z herbem jest tarcza heraldyczna, takim czymś się nie walczyło.


A kto powiedział,że wszystko co jest na rysunkach musi być bezpośrednim narzędziem mordu. Być może się nimi nie walczyło,ale były używane i stąd ich obecność na ilustracji.

Garota ; wtedy nie było strun od fortepianu.


A tu z kolei ja mam pytanie (tylko prosiłbym o odpowiedź w innym topicu).
W opisie garoty na str.146 stoi jak byk "[...] połączonych około półmetrowym rzemieniem." Tak więc w którym miejscu podręcznika zakrada się ten Chopin-Dusiciel ?

Topór na rysunku po prawej stronie na stronie 144 był używany tylko w Persji.


Nasz grafik czasami dawał się ponosić swojej wizji artystycznej i topór o ktorym mówisz wymyślił kompletnie sam - zapewne ucieszy go wiadomość,że wymyślili go również Persowie :)

Aha chce tutaj zauważyć ze jestem nieco skrzywiony na punkcie historyczność.


Tylko odrobinkę...
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Karta postaci

Postautor: Chomski » wt 16.12.2003 20:45

Zdajemy sobie sprawę, że karta postaci niespecjalnie daje się kserować, więc poniżej znajdują się linki do 'drukowalnej' wersji. Jest ona czarno-biała, żeby nie zużywać na nią całego tuszu/tonera.

http://www.katedra.net.pl/arkona/karta_ ... trona1.jpg

http://www.katedra.net.pl/arkona/karta_ ... trona2.jpg
Ostatnio zmieniony wt 16.12.2003 21:18 przez Chomski, łącznie zmieniany 1 raz
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 698
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Re: Karta postaci

Postautor: Uzariel » wt 16.12.2003 21:12

Chomski pisze:Zdajemy sobie sprawę, że karta postaci niespecjalnie daje się kserować, więc poniżej znajdują się linki do 'drukowalnej' wersji. Jest ona czarno-biała, żeby nie zużywać na nią całego tuszu/tonera.

http://www.katedra.net.pl/arkona/karta postaci_strona1.jpg

http://www.katedra.net.pl/arkona/karta postaci_strona2.jpg


Popraw linki, bo jak sie ich w calosci nie skopiuje to nie dzialaja, poza tym trzeba ja lepiej sformatowac, bo sie zle drukuja.

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Chomski » wt 16.12.2003 21:19

Juz poprawilem. Wersje w wiekszej rozdzielczosci przygotuje w najblizszym czasie.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 698
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: Tweety » pn 05.01.2004 10:08

Nie bardzo rozumiem dlaczego Krzaty ograniczono jeśli chodzi o kapłaństwo u Chorsa. Skoro są tak utalentowane magicznie to czemu tak zrobiono?


Rzecz dość prosta, jako że Weles, Pan i Władca Niwii a zarazem zawzięty przeciwnik Chorsa(w podręczniku są stosowne wskazówki co do tego) jest patronem tego małego ludku, ograniczenie powinno byc jasne.
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » czw 11.03.2004 15:03

1. Jak jest z rozwijaniem cech, czy można np rozwinąć człowiekiem krzepe powyżej 14?


Nie, jest to niemozliwe, bez zstosowania specjalnych czarów, i/lub magicznych przedmiotów. Naturalnieczłowiek może rozwinąć się jedynie do 14`tki. Chcialismy dzięki temu uniknąc sytuacji kiedy człowiek pokonuje stolema w siłowaniu się na rękę, oraz ograniczyć "bustowanie" postaci ze wszystkimi współczynnikami na maxa.

Dopiska-max Kr i Zd człowieka powinno wynosić 16. Do podręcznika wkradł się skrzat i poprzemieniał cyferki. W Arkonie teoretycznie człowiek powinien być najbardziej wypasioną rasą pod słońcem, dlatego po rozmowie z mechanikami oświadczam że max Kr i Zd dla człowieka to 16.

2.Ile trzeba wydać by w trakcie gry zapukić zdolność parowanie?


Parowanie nie jest osobną umiejętnością i nie wykupuje się jej dla każdej broni z osobna. Parowanie jest "składową" umiejętności posługiwania się daną bronią,np: jeżeli masz umiejętność Miecz na 10 to masz automatycznie Parowanie mieczem na 10 (oczywiście ta wartość jest jeszcze modyfikowana współczynnikiem parowania danej broni).
Patrz strona 122 na dole

3.Krzaty posługuja sie ponoc kijem i procą, ale takowych w tabeli z bronią nie znalazłem. Proca może i była tylko jakby zbyt dużego dla nich kalibru


A tu raczej jest kosmetyczny problem. Dla krzatów kijem będzie pałka. Oczywiście nie udało się zawrzeć wyszystkich broni jakie czlowiek sobie wymarzy, a nawet jakby coś było, to możliwe że skład coś przypadkiem wycioł, szczegół. Co do parametór pałki to to bedzie tak:
(dla krzatów)
Typ Dw Zaś Śr Min. Kr.4 Koszt uzycia 4 Parowanie 0 Obrażenia 3k3 Waga 1,5-2kg
Co zaś się procy tyczy, to nie wiem, zmniejsz troszkę zaśięg i obrażenia, wedle uznania.

4.Ile kosztuja bełty i strzały bo cenniku o tym ani słychu ani dychu


hmmm rzeczywiście, błąd i niedopatrzenie, ale łatwo sobie dośpiewac. Dla jednych i dla drugich tak samo, tylko w zależności od jakości zmienić cenę i dostępność

2d(szt) dla słowian 1d(szt) dla chrześcijan dostępnośc:powszechna dla jednych i drugich waga. a tu to moge tylko przypuszczać, zdje mi się że jakieś 0,2 kg

5.Czy z łuku mozna oddać więcej srzałów w czasie tury, czy tylko jeden?


Nie nie można.W podręczniku wyraźnie powiedziano,że "Akcja Aak zawsze kończy rundę" - to ten pogrubiony i podkreślony tekst na stronie 129.Po czym dalej czytamy na stronie 137,że "Akcja Atak w walce strzeleckiej składa się z 3 faz". Czyli zarówno atak w walce wręcz jak i atak strzelecki kończą rundę. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest posiadanie przez postać szkolenia Kombinacja (które powinno również obejmować bronie miotane,miotające i bolas - niestety wokół niego była spora zawieruch i ostateczne ustalenia nie trafiły w pełni do podręcznika)


6.Czy wiły latają półnagie w czasie mroźnej zimy ? (u mnie na sesji zaiprowizowałem że zasypiają w sen zimowy)


Z tym pamietam był delikatny problem, ale ostatecznie stwierdziliśmy, że jak muszą to latają, ale są to raczej krótkie loty i zazwyczaj do najbliższej sławojki. Nie wiły nie zasypiają w sen zimowy, wymagałoby to zgromadzenia pewnego nakładu tłuszczu pod skórą i zachwianie delikatnej rownowagi biologicznej ich kruchych ciał. Dlatego jeżeli juz, to wiły kryją się w swych przytulnuch chałupkach nagrzewanych dzięki gotowaniu pewnych rodzjów jagód. Wywar ten zachowuje ciepło przez wiele tygodni i ogrzewa całkiem sporą powierzchnię. Jeszcze apropos lotów. Wiły jak wylatują na zimno to zazwyczaj okrywają się ciasno ubrankami utkanymi z pajęczyny pająka, który to gatunek pajęczaka jest specjalnie przez nie chodowany. Co ciekawe pająk mieni się wszystkimi kolorami tęczy kiedy padnie na niego nawet najsłabszy blask słońca, dlatego też jest nazywany błuszczykiem.

7.Jakie są statystyki maczugi rycerskiej, w tabeli nic o tym nie ma.


Tak jak zwykła tylko tylko z mod +1 do obrażeń

8.Oszczepem wiłów można walczyć także wręcz, tylko pod co to podpiać jako broń daleka czy średnia? I czy należy stosować jakieś modyfikatory?


średnia oczywiście, a co do modyfikatorów to raczej nie. Oszczep wiłów jest po prostu mniejszą wersją normalnego oszepu, chodzi ogólnie o wywazeni itd, specjalnie dla małych wił.


Czerpak uświadomił mi że popełniłem kilka błędów i postanowiłem wejść i popoprwaić co trzeba. Cóz, nikt nie jest nieomylny a ja żle zinterpretowałem niektóre zasady. Wszystkich przepraszam.

Bloody skasowalem Twojego posta, bo jakbys czytal poczatek tematu jedynie autorzy Arkony maja udzielac oficjalnych odpowiedzi, do czego by mogli powrocic! Uzariel
Ostatnio zmieniony ndz 09.05.2004 16:11 przez Tweety, łącznie zmieniany 2 razy
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » ndz 09.05.2004 15:43

Czemuż więc autorzy pominęli tę kwestię pisząc ARKONĘ??



Dla tego i ten tego

A szczerze powiedziawszy to nie wszystkie żrodła tak podają. Ludzie od bestiarjusza czerpali nie tylko z książek, ale także z konwersacji z historykami(wykładowcami na uniwersytetach) i uznali, że skrzydełek mieć nie musi. Nie zapominajmy, że to rpg i nie trzeba się rygorystycznie trzymać wszystkich przekazów. Po prostu w tym przypadku została zastosowana swoista licentia poetica co sprawę zamyka.


ps. przepraszam, że ostatnio się nie udzialam na forum, ale komp mi padł i odbiorę go z serwisu dopiero w maju. Teraz piszę od Elthana

Slava!!!


Musiałem przenieść posta z innego topicu-zagalopowałem się i już poprawiam:D
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » ndz 09.05.2004 16:19

Skontaktowałem się z Lordem Czerpakiem i On odpowiada:

1.W jaki sposób oblicza się i rozwija umiejętność parowanie?? W tabeli 4.1 jest napisane, że parowanie ma taki poziom i modyfikiatory cech jak używana broń. Ale co jeżeli umiem parować mieczem, który jest IV poziomowy, a toporem III poziomowym już nie?? A może parowanie ma własną tabelę poziomów?? Proszę o odpowiedź najlepiej z przykładem.


1)Parowanie nie jest osobną umiejętnością i nie wykupuje się jej dla każdej broni z osobna. Parowanie jest "składową" umiejętności posługiwania się daną bronią,np: jeżeli masz umiejętność Miecz na 10 to masz automatycznie Parowanie mieczem na 10 (oczywiście ta wartość jest jeszcze modyfikowana współczynnikiem parowania danej broni).
Patrz strona 122 na dole

2. Czy jeżeli dana postać każdy atak wroga paruje mieczem, to czy może nim również atakować, czy może koncentruje się wyłącznie na obronie??

2)Może normalnie atakować i jednocześnie się bronić


Odpowiedz na te pytania są co prawda dwa posty wyżej ale zawsze miło przypomnieć i rozwiać niejasności
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Czerpak » wt 11.05.2004 18:25

TESTOWANIE NA MINUSACH

2. W podręczniku jest napisane, że jezeli ktos nie ma żadnej zdolności w walce, to żeby zaatakował kogos daną bronią(np. kusza), trzeba zrobić test na tę broń z jej modyfikatorów w tabeli walce(np kuszę). czyli jezeli mój kolega popestnik, ma z kr i zwB zero, a nawet minusy, to jak ma rzucać na test??! Błagam pomocy.......


Oznacza to mniej więcej tyle,że twój kolega popestnik nie tylko w życiu kuszy w ręku nie trzymał,ale do tego ma jeszcze dwie lewe (i chuchrowate) ręce. Jako PL postaraj się uświadomić mu ten fakt i odwieść go od stosowania zabójczych narzędzi o których nie ma pojęcia. Jeżeli nadal chce ich używać zdaj się raczej na zdrowy rozsądek niż mechanikę (czyli jeżeli przystawi komuś tę kuszę do głowy ,najlepiej załadowaną przez kogoś kto się na tym zna, to trafi. W każdym innym wypadku uda mu się tylko przy wyrzuceniu 1 na kości, każdy inny wynik przy ujemnym teście traktuj jako krytyczną porażkę). Jeżeli do gracza nadal nie będzie docierać fakt bezsensowności jego działań to radzę by przy najbliższej porażce postrzelił drużynowego Stolema w lewy pośladek :lol: , jeżeli nie PL to gracze zapewne wyperswadują mu dalsze eksperymenty z nieznanym orężem.

Ps: Jeżeli pomimo wszystko gracze nie przyjmują do wiadomości logiki a jedynie testy to zwróć uwagę,ze w pewnych wyjatkowo dogodnych sytuacjach nawet bazowo ujemny wynik może zostać zwiększony przez czynniki zewnętrzne (tabele str.138-139). We wszystkich innych j.w. 1 zawsze się udaje,reszta to krytyczne porażki.
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » ndz 23.05.2004 14:20

Na wstępie sorka za nienajlepsze tempo udzielania odpowiedzi,ale nie mam teraz wogóle czasu a ponadto coś mi się ostatnio profil na katedrze sypnął.


W szkoleniu cięcie z półobrotu nic nie pisze co do dodatkowych potrzebnych punktów RB


Tak tu jest nawet większy błąd. Z tego co widzę do podręcznika nie trafiła informacja,że użycie każdego szkolenia kosztuje dodatkowe 2RB(chyba,że opis stanowi inaczej). Nie mam teraz możliwości i czasu sprawdzić wszystkich, więc kierujcie się zasadą,że każde ofensywne szkolenie (które na logikę powinno być wolniejsze) bez uwzględnionego dodatkowego kosztu w RB zawsze kosztuje dodatkowe 2RB.

Dla dociekliwych mam zagadkę. W jednym miejscu podręcznika można doczytać się tej zasady między wierszami (chociaż zapis ten czytelny staje się dopiero teraz), kto mi powie w którym? :D

Walka obiema rękami


Wymagania: Zw 12+, R 10+

Opis: powinno być "jednak drugi kosztuje ją o 2 punkty RB WIĘCEJ"

Zwarcie


Wymagania: minimum 2 poziom dowolnej z umiejętności dla których można to szkolenie wykupić

Koszt:8 PP
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Czerpak » ndz 23.05.2004 21:16

ja stalem se panem losy z racji ze jako jedyny posiadam podrecznik i mam pytanie: co oznaczaja / po kiego grzyba so cyfry rzymskie przy modyfikatorach z cech(np.cos tam-III int+umysł)?


Hmm...

No tutaj,żeby cała sprawa stała się jasna trzeba będzie chwilę popracować. Wiem,że zdobywanie nowej wiedzy nie jest łatwe i wymaga systematycznej pracy oraz solidnych podstaw. Proponuję,żeby autor tego pytania wykonał po kolei trzy opisane poniżej czynności dzięki którym sam będzie w stanie sobie na nie odpowiedzieć:

1) przeczytać i dobrze opanować zawartość
"SLONIK BAMBUS POZNAJE CZYTANIE" Elementarz przedszkolaka
Wydawnictwo "Grafag" Warszawa 2001


2) w wypadku niepewności co do podanych w Arkonie znaczków (np I,II,IV) zapoznać się również z
Bieńkowski J. - MATEMATYKA. Podręcznik dla klasy 1. WSiP, 1993

3) otworzyć podręcznik na stronie 82 i zapoznać się z treścią piątego punktu i ewentualnie z pierwszym akapitem ze strony 113


Z całego serca życzę powodzenia i trzymam kciuki za powodzenie całej akcji.
Bezlitosny Wodnik Szuwarek nadchodzi,strzeżcie się...
Awatar użytkownika
Czerpak
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 27
Rejestracja: sob 10.05.2003 16:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Tweety » wt 25.05.2004 21:00

dark Fantasy to najogólnie świat chylący się ku upadkowi i nieuchronnej zgubie. swiat pesymistyczny i szary. Warhammer to właśnie Dark. Napisałem szary ale nie chodzi mi o grywalnośc czy cos po prostu z tym kolorem(i oczywiście z czarnym) się kojarzy.

Kaka to zadawania jak sama nazwa wskazuje sluzy temat pytania !!! - tutaj wypowiadaja sie tylko autorzy gry! - Uzariel
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » pt 20.08.2004 19:27

Brzozomir-Łolaboga! Zapomniałem Ci odpisać, myslałem, że wysłałem już tego posta. To drzewko o które się pytasz to dokładnie Dziad Lesny. Podobny rysunek możesz znaleść na valkiri w galeri. Dziady Lesne, to zmarli kapłani/lub kapłanki Mokoszy którzy zamiast odejść do Wyraju postanowili złączyć się ze swymi ukochanymi drzewami(ogólnie natura) i pozostali w tym świecie pod taką a nie inną postacią.
ps. sory za opoóżnienie, naprawdę myślałem, że zarzuciłem już ten post.
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » wt 24.08.2004 15:08

Cerbin-Marzann to coś w rodzaju bóstwa zaściankowego. Znaczy jest ważna, tak ale nikt za bardzo za nią nie przepada. Wystarczy przeczytać opis żeby się zorientować dlaczego. Co do opisywania jej dokładnie to sprawa przedstawia się podobnie jak z, powiedzmy, Solkanem albo Nurglem w Warhammerze. Są to, oczywiście, niezmiernie wazne bóstwa ale jakoś ciężko dorwać jakieś oficjalne materiały o nich. Przynajmniej jak tylko się podręcznik ukazał do Warmłotka to było ciężko teraz się porobiło tych dodatkow i mozna znaleść nawet szczegółowy opis włosów Karla Franza. Co do pozostałej części Twojego pytania to się nie wypowiem bo mechanika to nie moja działka. A jeżeli już się odzywam w jej kwesti to tylko jak mi Czerpak dokładnie napisze co i jak.

Slava
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » pt 03.09.2004 20:33

Leuś- Tak, oczywiście Ze wszystkich zakonów wymienionych w podręczniku, jedynie Krzyżowcy nie przyjmują w swe szeregi kobiet. Faktem jest jednak iż, niektóre „specjalizacje” są dla kobiet niedostępne z przyczyn czysto fizycznych. Dla przykładu raczej ciężko jest spotkać kobietę-posłannika ognia lub kobietę-popestnika, po prostu nie jest to odpowiedni tryb życia. Z kolei niemal pół na pół przedstawicieli obydwojga płci można spotkać w zakonie pątników. Takie są założenia, które jednak w dowolny sposób można modyfikować w zależności od widzimisię Pana Losu i graczy.
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » wt 07.09.2004 22:46

Leus-
pierwsza sprawa: nie odpowiem bo o mechanice wiem tyle co mi Czerpak powie a jego ostatnio mi jest trudno dorwac. Jak go na gg dopadne to Ci napisz co i jak.

Druga sprawa, że gdy mój widz oberwie w Niwii i umysł mu zjedzie, zostawiając go w stadium przed-upiorowym (str 205 p.B) itd.


Co prawda nie ja sie magia zajmowalem ale siedzialem kolo Ziuzka jak si enad ni glowil. O ile pamietm to "przywrocenie" nie maialo byc umiejetnoscia a czarem. Czarem podpadajacym pod mozliwosci kaplanow Strzyboga, Mokoszy i przede wszystkim, Welesa. Zas samo guslo polega na: przelaniu trzech kwart krwi czarnego koguta o poranku do glinianego naczynia. Kiedy dzien nastanie nalezy wypowiedziec imie zmarlego i rozbic dzban po czym resztki naczynia zakopac pod ziemia. Jednak niezbyt gleboko. Gdyz wyrwana z Niwi dusza(obleczona w swe cialo) pojawi sie wlasnie w miejscu gdzie zostal zlozony rozbity przedmiot. Nikt nie chcialby raczej "powrocic" i znalesc nad soba trzech metrow swiezo uklepanej ziemi :twisted: Zalecane jest tez czowanie przy "zwlokach" naczynia w oczekiwaniu na powrot przyzywanego. Jakas modlitwa tez by sie przydala:] W tym punkcie moge sie mylic bo to jedynie skrawki z tego co pamietam od Ziuzka. Jak sie na porzadnie skonsultuje to w razie niedomowien nadpisze post.

Co do powrotu miedzy swiatami t osprawa jest dosc skomplikowana. Powiem szczerze, ze wszystko zalezy od okolicznosci. Jezeli guslarza "zabezpisczyl sie" przy wejsciu do Niwii jakims przedmiotem to, tak, atomatycznie po pewnym czasie moze wrocic. Jednak, jezeli nie przedsiewziol takich srodkow ostroznosci, to, no coz, ma pecha :twisted:

Apropos calej sprawy odczyniania urokow. No coz, kwestia przedstawia sie nastepujaco. Gusla nie ma. Dlaczego? Mnie nie pytajcie, ja tu tylko sprzatam. Zas "wara od smiertelnych" moze byc rzucone takze w swiecie materialnym. Wazne jest jednak aby kaplan Welesa zjawil sie podczas "napastowania" smiertelnika przez demona. Inaczej swoje czary bedzie rzucal w powietrze.

Na temat popestikow. Odpowiedz: <enigmatyczne> blad drukarski.

Co do przypadku bouty. Sprawa jest prosta, wiec wytlumacze na prostym przykladzie. Od strony chrzescijan: zawsze jak lezie jakas krucjata to niosa sztandary, jakies relikwie itp. Te "swiete" przedmioty to cos w rodzaju stref ochronnych, takich plomykow ciepla na zamrozonym pustkowiu. Innymi slowy Ukrzyzowany Bog, z kazda taka relikwia przeniesiona dalej na obszar slowianski rozszerza swoj wplyw i zaciesnia obszar Niwii. Z kolei kiedy Chrzescijanie dorwa takiego Borute to jest on takim wlasnie plomykiem tylko, ze na terenach chrzescijan. Po odzieleniu od "Zdordla" i "wydarciu" z ziem Slowian przenosi ze soba cos w rodzaju kawalka Niwii. Taki babel powietrza pod woda tylko w wykoniau niwijskim. Ten bombel starcza na podtrzymanie jego egzystencji przez jakis czas. Jednak nieublaganie wycieka najrozniejszymi sciezkami. Kiedy babael skurczy sie BARDZO dla podtrzymania istanienia istoty nadnaturalnej(pamietajmy, ze boruta nie ma jak uciec-plynie na krze lodowej roztapiajacej sie mu pod kopytami) element Niwii zostaje zastapiony elmentem naturalnym. Czyms w rodzaju zastepczego zrodla energii. Znaczy sie, aby jak najdluzej demon mogl egzystowac WOGOLE jego energia zyciowa jest zasilana jego ziemska powloka. Skura zaczyna sie marszycz, kosci staja sie coraz bardziej kruche, wlosy wypadaja itd. itp. Demon zaczyna sie starzec i rozpadac. Jak do tej pory Popesticy prowadza badania nd tym ile jaki demon wytrzymuje, dlaczego dzieje sie tak a nie inaczej i co sie dzieje z forma astralna takiego demona po ziemskiej smierci na krze lodowej wiary.

Co do luku to nie jest zupelnie tak jak myslisz. Coz. na pewno uczeszczalas na WF w szkole sredniej, czy w podstawowce, czy gdzikolwiek. Na silowni sali gimnastycznej zazwyczaj sa sztangi. Masz wystarczajaco duzo simy, zeby podniesc najmniejsza ponad glowe. Mozesz podniesz nawet srednia. Ale najwieksza podciagniesz z ogromnym wysilkiem co najwzej na wysokosc pasa. Podobnie jest z lukami. mozesz probowac strzelac za luku o sile 12 z Twoja sila 10 ale raczej nie osiagniesz specjalnych efektow. Wszystkie modyfikatory stosuj czysto rozsadkowo.

Co do Kaplanow i Bogow. Coz, temat jest szerszy le ogolnie rzecz ujmujac to powiem szczerze, ze grasz raczej nie powinien dostwac czarow od bogow ktorych kaplanem nie jest. A byc moze jednego. Znaczy sa znane przypadki kiedy ludzie sa blogoslawieni przez kilka bostw. Sa to jednak NAPRAWDE nieliczne przypadki, np. Najwyzszy Kaplan w Arkonie.
Juz widze ta mine i pojawiajace sie na ustach slowa: "Jak to!? To kaplan moze operowac tylko tak mala iloscia czarow jakie sa w podreczniku?! Przecierz to skandal"-(tresc sformulowania musialem zmienic zgodnie z kultura forum ale mysle, ze byloby to cos zblizonego w wymowie, tylko bardziej dosadne). juz siepsze z wyjasnieniami. Czarow u bogow slowianskich jest pelno. tyle tylko, ze nikt ich nie opisal. Smutne ale prawdziwe. W tej kwesti zdajemy sie na graczy i cih inwencje. Wymyslajcie co Wam sie zachce i czgo bedzie brakowac a my to potem na strone wrzucimy :twisted:

Co zas sie tyczy gaszenia to nie, raczej nie(ja goracy chlopak jestm :devil: ale ostatnimi czasy mam sporo roboty na glowie i tylko czasami na forum zerkne. Jak moge to pomoga, jak nie moge to nie pomoge(przepraszam za kiepska probe wierszowania).
Co mialem powiedziec, powiedzialem a czego nie mialem powiedziec to i tak nie powiem.

ps, sory za brak polskich znakow ale cos mi sie klawisze ostatnio pokickaly i mam z nimi ciezkie przeprawy.
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Tweety » śr 08.09.2004 16:31

Z Mlotem Stolemów to jest tak(nie pamitam czy tak bylo w podrczniku ale by powinno nasteujco): mlot stolemów to dla ludzi mlot dwurczny a nawet trzyrczeny :wink: ale dla stolemów to bron jednorczna majaca wspolczynniki dwurecznej. Dwurecznego mlota stolemiego jeszcze nie wymyslono:]
Vae Victis!!!
Tweety
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 150
Rejestracja: pn 22.09.2003 8:55

Postautor: Gedminas » pn 29.08.2005 16:50

co to jest KNO na karcie postaci???
Gedminas
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 21
Rejestracja: pt 19.08.2005 23:03

Postautor: Bloody » pn 29.08.2005 18:37

Ja tam wpisuje punkty wydane na przyszłość, jak wiadomo po sesji nalezy wydac dosłownie wszystko i nieraz ejst że do kolejnego poziomu potrzeba 9pkt a delikwent ma tylko 7. To wpisuje w rubryke KNO i po następnej wystrczy że doda się dwa i jest juz kolejny poziom czegos tam.

PS ten dział jest po to by autorzy zadawali odpowiedzi, tylko odpowiedzi i tylko oni. Teoretycznie ibydwa posty do aksacji lub przeniesienia, ale w drugiej strony dawno sie tu juz autorów nie widziało... :roll:
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Bloody » ndz 19.03.2006 17:16

witam czy ktoś już doszedł o co chodzi z tym Przywróceniem duszy nieszczęsnika??

I jeszcze takie pytanko odnośnie widzącego- czy on może używać czarów? Jeśkli tak to ile wynośi jego modyfikator ze SO??


Według podręcznika wychodzi na to ze jest to umiejętnośc, osobiście jako modyfikatory dałem int oraz umy, jednakże nie ejstem pewny czy to był taki dobry pomysł bo niezbyt często się stosuje więc cięzko też tego się uczyć. U mnie dokladnie była tylko jedna takowa sytuacja.

Co do drugiego pytania to w sumie nie wiem, możliwe ze tak ale na zasadzie wtajemniczonego i oczywiście głownie mielibyśmy do czynienia z czarami Welesa o ile z widzącego byłby przykładny wierny.
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Kazawar Wurdsten » ndz 08.10.2006 10:41

Ponieważ nikt już z autorów Arkony tu nie zagląda więc temat uznajemy za zamknięty.
Awatar użytkownika
Kazawar Wurdsten
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 369
Rejestracja: czw 25.03.2004 8:55
Lokalizacja: Stargard Szczeciński


Wróć do Arkona

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości