[BLEDY I NIEJASNOSCI]

Forum polskiego systemu RPG opartego na mitologii i wierzeniach pogańskich Słowian.

[BLEDY I NIEJASNOSCI]

Postautor: Uzariel » pn 01.12.2003 12:51

Hej

Jak mnie poprosili autorzy to tutaj wypisze bledy i niejasnosci z podrecznika, jezeli zauwazyliscie jeszcze jakies to dopiszcie, ale tutaj nie dyskutujcie na ich temat, ma to po prostu pomoc w stworzeniu erraty.

Prosba do moderatorow by dali temu tematu status przyklejony i kasowali wszystkie notkia nie na temat.

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Uzariel » pn 01.12.2003 13:02

1. Jak to jest z tymi grupami talentów? Czy te dwa (główny i podrzędny, czy jak mu tam) wyróżniają się tylko tym, że z nich umiejętności są na danych tam poziomach i dostają dodatek w postaci PP? W sensie - nie ma żadnych ograniczeń dotyczących wykupywania umiejętności z innych grup talentów? (oprócz zdania MG i uzasadnienia BG)

2. Kiedy dokładnie dostaje się specjalizację w danej umiejętności? Np.: umiejętność Miecz jednoręczny, czteropoziomowy. Czy specjalizację dostaję po zdobyciu 5-ego poziomu, czy 6-ego?

3. W dziale Bohater talent - magia nie ma umiejetnosci modlitwa, a pozniej jest ona opisana w rozdziale magia, jak sie ja kupuje? Jak normalnie to z czego sa modyfikatory (z Int + U ?)?

4. To co z tym drzewkiem zdrowia? Bo nadal nie potrafię rozwiązać tej kwestii...

5. Czy są/będą (bo się nie doszukałem) magiczne przedmioty? Lub też przedmioty zaczarowane (enchanted )? Jeśli tak, to jakie? Jak je będzie można wykonać...?

6. Jak to jest z cechami. Czy ograniczenia cech (np. 14 Krzepy dla człowieka) odnoszą się tylko do wartości początkowych (przy tworzeniu postaci), czy też na całą grę? Typu: czy człowiek może kiedykolwiek przekroczyć barierę 14 Krzepy? Rozwinąć ją po prostu dalej?

7. Jak sie modyfikuje (tzn. jakie cechy) umiejetnosci oparte na charyzmie, w zaleznosci od potrzeb??

8. Kolejne watpliwosci to opis stworzen w bestiariuszu, czesto jest opis zdolnosci, ale brak mechaniki, nie ma opisanej zdolnosci wladza nad chmurami, mechaniki chorob i trucizn (brak ich statystyk!!!). Opis potworow moglby byc dokladniejszy, a opisy czarow scislejsze.

9. I tak strona 153 tarcza z herbem jest tarcza heraldyczna, takim czymś się nie walczyło.
Garota – wtedy nie było strun od fortepianu.
Topór na rysunku po prawej stronie na stronie 144 był używany tylko w Persji.
Aha chce tutaj zauważyć ze jestem nieco skrzywiony na punkcie historyczność.
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Uzariel » pn 01.12.2003 13:04

Przede wszystkim brakuje indexu! A przy spisie tresci spisu podrozdzialow oraz spisu takowego przy wstepie (tyczy sie to glownie bestiariusza, gdzie przy kazdym typie storow powinna byc ich lista) oraz to, ze brakuje kolejnosci alfabetycznej przy bestiariuszu, umiejetnosciach itd. Nie jest to moze bardzo denerwujace, ale nie powinno miec miejsca.

2. Brakuje mi dokladnej mapy swiata slowianskiego i chrzescijanskiego. Fakt, ze kazdy wie jak wyglada Polska, nie znaczy, ze kazdy wie gdzie jakie plemie mialo swoje ziemie itd. z reszta uklad sil chyba sie troche zmienil od 966 roku.

3. Nie wiem dlaczego jest 2 razy karta postaci i magii. Poza tym powinny byc biale, bo ksero zoltego brzydko wyglada.
Przy okazji oco chodzi z tym drzewkiem przyz zdrowiu?

4. Objasnienia tabelek itp. powinny byc od razu pod, a nie na koncu, klopotliwe jest znalezienie wyjasnienia skrotu ZwB.

5. Porpawic literowki itp., ale ich jak na razie duzo nie zauwazylem.

Teraz kilka pytan apropo zwyklych bledow:

a) Przy umiejetnosciach wiedza o obcych ziemiach i znajmosc zwierzat jest 2x U przy mod. z atrybutu, czy to blad?

b) Jaki jest koszt wydobycia broni, w tabelce jest napisane 2RB, a w przykladzie 1RB.

c)Jak sie modyfikuje umiejetnosci oparte na charyzmie, w zaleznosci od potrzeb??

d)Dlaczego atak zawsze konczy runde? A nie mozna najpierw zaatakowac, a pozniej sie poruszyc?

6. Jeszcze jedno, przy magii zostalo napisane, ze Perun (i inni bogowie slowianscy) nie moze rzucac zaklec bezposrednio na chrzescijan, ale czy moga to robic jego kaplani (np. czar grom lub dzialajace na umysl)?
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Uzariel » ndz 07.12.2003 12:20

Hej

Kolejna porcja watpliwosci:

Bestiariusz

1. Przy istotach z bestiariusza nie ma wypisanych umiejetnosci jakie one posiadaja.

2. Czy jak istoty z bestiariusza maja wypisane wiecej form ataku, to moga wykonywac kilka atakow czy musza wybrac jeden?

3. Czy szarzujac z konia dodaje sie 1 obrazenie za kazde 5m (tak jak przy tratowaniu)?

4. Dlaczego kon bojowy niczym nie rozni sie w statystykach od zwyklego konia i jak rozpatrywac jego pancerz (standartowo)?

5. Jak dziala umiejetnosci wladza na chmurami, bo nigdzie nie zostala opisana?

6. Raz napisaliscie odbudowa ciala, raz odnowienie ciala.

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: czeski » ndz 14.12.2003 22:21

Ja też mam pytania:

1. Jaki jest przelicznik 1 denara mieszkowego na sól, jako œrodek płatniczy?

2. Która moneta jest najczęœciej używana w œwiecie chrzeœcijańskim? Dukat, czy floren? Bo obie sš wymienione jako najczęœciej używane, ale w jakiœ mętny sposób. I czy srebrny denar mieszkowy równy jest wartoœci złotemu dukatowi, przy założeniu takiej samej wagi tych monet? (str.301 podrecznika).

3. Czy prawdš jest, że prowiant na tydzień kosztuje 1 miedziaka (str. 305), podczas gdy litr piwa kosztuje tyle samo? Przy założeniu, że piwo było powszechnym i ogólnie dostępnym trunkiem, coœ tu jest nie tak. Zwłaszcza iż ceny innych produktów też jakoœ nie korelujš się z cenš jedzenia na siedem dni.
czeski
 

I moje pytanko

Postautor: MacTele » wt 16.12.2003 9:29

Zacznę banalnie: czy Wiły mają jakieś cechy specjalne związane z czarowaniem czy magią w ogóle?? Ograniczenia cechowe wpływają na czarowanie (ten od int.) a stoi w podręczniku, że są znakomitymi czarującymi.
Czy czarują tylko na zasadzie kapłaństwa trzech Bogów, czy mają jakieś własne możliwości :) dodatkowe ??
No i czy wchodzą do Niwii, zapewne tak ale wolę się dopytać:)
I w ogóle co tak mało o takiej fajnej rasie :)

System jest fajny, więcej o tym w stosownym miejscu:)
MacTele
Człowiek jest Batmanem swego losu.
MacTele
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 17
Rejestracja: wt 16.12.2003 9:13
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Uzariel » ndz 21.12.2003 13:56

Hej

Jeszcze jedno pytanko jak rozpatrywac modyfikatory ujemne za rany, bo jest to malo precyzyjne, bo -1 jest na 25% i wiecej czy jak, najlepiej zrobcie tabelke z przedzialami (np. 25-50% -1.

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Uzariel » pt 26.12.2003 12:31

Hej

Kolejne pytanko, skoro maksymalna krzepa czlowieka to 14, to dlaczego miecz dwureczny min Kr ma 15 (wiem, ze moze go uzywac z minusami, ale nie o to chodzi)??

Przy obrazeniach napisaliscie, ze sie dodaje modyfikator z Krzepy, ale przy broniach do walki wrecz jest to oczywiste, przy broniach miotanych takze, a jak to widzicie przy broniach strzelajacych (wiadomo, ze do kusz nie), ale jak sie to ma do proc i lukow (moim zdaniem tylko do refleksyjnych sila powinna miec znaczenie)??

Umiejetnosc Krycie sie jest w 2 talentach (Lowiectwie i Zlodziejstwie) i ma rozne grupy (IV i III) i opisy, jakie dokladnie sa roznice!!

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Cerbin » pt 02.01.2004 17:51

Nie bardzo rozumiem dlaczego Krzaty ograniczono jeśli chodzi o kapłaństwo u Chorsa. Skoro są tak utalentowane magicznie to czemu tak zrobiono?
Otóż, to się stanie za trzynaście lat,
Zakończysz żywot mimo że będziesz chwat.
Twe ciało będzie spowijał śmierci kir,
Ja zaś usłużnie skosztuję twojej krwi.
Nim to się stanie, będę ci demonem,
Będę cię prześladował jako omen.
Awatar użytkownika
Cerbin
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: pt 02.01.2004 17:45

Postautor: Cerbin » pt 02.01.2004 18:09

I jeszcze trzy rzeczy:
1. Brak miejsc na gusła a na szkolenia jest ich za mało (-> karta postaci).
2. Pisano, że Widzący m.in. zwalczają demony w Niwii. Jak to robią, przecież broń zwykła tam nie działa a chyba nie każdy ma broń z duchem przodka, czy wykonaną przez demona. Przydałoby się jakieś gusło zaklinające, bo póki co tylko kapłani Welesa mogą to zrobić (i inni jeśli opanują tę moc).
3. Niszczyciel plugastwa jest wzmocnieniem Broni na demony, czy silniejszą wersją?
Ostatnio zmieniony ndz 07.03.2004 12:07 przez Cerbin, łącznie zmieniany 1 raz
Otóż, to się stanie za trzynaście lat,
Zakończysz żywot mimo że będziesz chwat.
Twe ciało będzie spowijał śmierci kir,
Ja zaś usłużnie skosztuję twojej krwi.
Nim to się stanie, będę ci demonem,
Będę cię prześladował jako omen.
Awatar użytkownika
Cerbin
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: pt 02.01.2004 17:45

Postautor: Uzariel » ndz 04.01.2004 12:13

Kolejna porcja pytan, na ktore znow byscie mogli zaczac odpowiadac!

Magia

1. W czarze Ognista Szata, jest przerwa i jakies ???? jak powinien brzmiec pelen opis zaklecia?

2. W czarze Podpalenie jest napisane jeden obiekt/istota a w obszarze dzialania 1-3m, to w koncu jak z tym jest?

Talent Charyzma

1. Jakie niby mam dodac modyfikatory to umiejetnosci muzykalnosc i empatia, przecierz tego nie da sie odegrac, chyba, ze ktos jest muzykiem lub psychologiem, a przecierz nie o to chodzi.
Gra na instrumencie powinna zalezec od zwinnosc i wrazliwosc, wiec pewnie umyslu, a empatia na inteligencji lub umysle i reakcji.

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Cerbin » czw 08.01.2004 21:18

Słusznie spostrzeżono, że brak w podręczniku umiejętności Modlitwa. Mi jednak wydaje się, że błędem jest takie rozbijanie na pierwiastki. Myśle, że obie czynności (Modlitwa i Medytacja) powinny kryć się pod jedną umiejętnością (obie pozyskują magie, tylko jedna czary a druga PM) o nazwie Medytacja. Byłby rozwiązany problem ze specjalizacją, bo póki co obie odpowiadają tylko jednej czynności. Jakby połączyć to możnaby się specjalizować tzn. być lepszym w ściąganiu czarów niż PM. Moim kolejnym argumentem jest to, że podlegają one tym samym modyfikatorom (modlenie się/medytowanie w świątyniach , kapliczkach itp.). Poza tym mają te same mod. z cech i poziomowość.
Otóż, to się stanie za trzynaście lat,
Zakończysz żywot mimo że będziesz chwat.
Twe ciało będzie spowijał śmierci kir,
Ja zaś usłużnie skosztuję twojej krwi.
Nim to się stanie, będę ci demonem,
Będę cię prześladował jako omen.
Awatar użytkownika
Cerbin
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: pt 02.01.2004 17:45

Postautor: Ryan O'Connell » czw 08.01.2004 23:29

Napisane stoi, że cecha 20 -> Mod +5. Widnieje też, że dla wyższych wartości cechy zwiększamy o 1 modyfikator co poziom cechy, po czym widzimy przykład, że cecha 21 -> Mod +7 itd. Czy nie jest to błędem, a cecha 21 nie powinna mieć Mod +6?
Awatar użytkownika
Ryan O'Connell
Paladyn
Paladyn
 
Posty: 690
Rejestracja: wt 29.04.2003 12:44
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław

Postautor: Meduzzzz » pt 09.01.2004 14:28

Sława!
Jestem zawiedziony opisem rekonwalescencji :( Nie ma w nim słowa o żadnym teście medycynę. Nic nie wspomniano również o pierwszej pomocy... Opracowałem to sam, ale tu nie o to przecież chodzi.
po prostu ZGROZA!
Ku chwale pradawnych bogów!
Awatar użytkownika
Meduzzzz
Najemnik
Najemnik
 
Posty: 66
Rejestracja: pt 09.01.2004 12:51
Lokalizacja: Bournemouth UK / Olsztyn

Postautor: Cerbin » czw 15.01.2004 21:58

Uhu!!!

Czy ktoś udzieli mi odpowiedzi na moje dwa ostatnie posty w tym dziale?
Bo chciałbym sobie zagrać widzącym krzatem, ale nie wiem jak miałbym demony w niwii chlastać.
Ostatnio zmieniony ndz 07.03.2004 12:10 przez Cerbin, łącznie zmieniany 2 razy
Otóż, to się stanie za trzynaście lat,
Zakończysz żywot mimo że będziesz chwat.
Twe ciało będzie spowijał śmierci kir,
Ja zaś usłużnie skosztuję twojej krwi.
Nim to się stanie, będę ci demonem,
Będę cię prześladował jako omen.
Awatar użytkownika
Cerbin
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: pt 02.01.2004 17:45

Postautor: Gared » ndz 18.01.2004 13:07

To mój pierwszy post na tym forum, wypada więc zacząć od krótkiego "dzień dobry" ;)
Chociaż Arkona leży u mnie na półce od Bożego Narodzenia nie miałem dotychczas dostatecznie dużo czasu na dokładne jej przejżenie. Rzucił mi się jednak w oczy jeden błąd - str 155 tabela z bronią. Obrażenia od ciosu pięścią i kopnięcia są podane jako 2k1 i 4k1. Kość jednościenna? :P
Gared
Najemnik
Najemnik
 
Posty: 101
Rejestracja: ndz 18.01.2004 12:19
Lokalizacja: Z Krainy Deszczowców (Gdańsk)

Postautor: Xurt » ndz 18.01.2004 16:48

Tak podejrzewam, jesli sie myle niech mnie ktos poprawi - jak sie wczytasz w mechanike, dowiesz sie ze ilosc kosci obrazen zalezy od ilosci sukcesow przy rzucie na trafienie. skoro jest 4k1 to znaczy ze zaleznie od tego jak dobrze uda ci sie trafic, tyle obrazen zadasz (od 1 do 4).

Przyklad:
Jarogniew ma umiejetnosc walka bez broni na poziomie 6. Chce uderzyc piescia stojacego obok mezczyzne <rzut na trafienie: 9>, nie trafil, ale kozystajac ze zmieszania mezczyzny wyprowadza drugi cios <rzut na trafienie: 5 (czyli jeden sukces), rzut na obrone przeciwnika: 10 (ma 9)> - tym razem trafil go <zadajac 1k1 = 1 obrazenie>. Mezczyzna postanowil wyprowadzic kopniecie <rzut na atak: 2 (ma 11), na obrone: 5(ma 6). Po obliczeniu sukcesow wyszlo 8 = rzut na obrazenia wszystkimi koscmi (4k1 = 4).
http://www.lazarus.zp.pl
Ordo Militaris et Hospitalis Sancti Lazari Hierosolymitani
Zakon Rycerski i Szpitalny Świętego Łazarza z Jerozolimy, Chorągiew Szczecińska
Awatar użytkownika
Xurt
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 617
Rejestracja: sob 10.01.2004 16:14
Lokalizacja: Swinoujscie

Postautor: Uzariel » ndz 18.01.2004 17:40

Taka mala uwaga na przyszlosc, by tutaj zadawac tylko pytania i czekac na odpowiedzi autorow w drugim poscie ODPOWIEDZI, bo inaczej bedzie tu balagan.

Normalne odpowiedzi lepiej dac w innym temacie.

Do autorow nawarstwilo sie pytan i nie ma na nie odpowiedzi co z wami?!

Pozdro
Awatar użytkownika
Uzariel
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz 05.10.2003 11:46
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Cerbin » ndz 07.03.2004 12:06

Pytania odnośnie szkoleń i daru:
1. Zwarcie- brak kosztu PP
2. Zwarcie i Błyskawiczne powstanie- brak wypisanych wymagań (jakoś nie widze Stolema wstającego sprężynką :wink: )
3. Dar- Walka obiema rękami- w wymaganiach podano "Zwinność" nie podając wartości.
Podejrzewam, że wiele błędów w tym stylu przeoczyłem.
Otóż, to się stanie za trzynaście lat,
Zakończysz żywot mimo że będziesz chwat.
Twe ciało będzie spowijał śmierci kir,
Ja zaś usłużnie skosztuję twojej krwi.
Nim to się stanie, będę ci demonem,
Będę cię prześladował jako omen.
Awatar użytkownika
Cerbin
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: pt 02.01.2004 17:45

Postautor: Bloody » czw 11.03.2004 12:27

Sława! Ja zakupiłem podręcznik Arkony stosunkowo niedawno i już widze w niej wiele niescisłości Tak więc mam troszku pytań
1. Jak jest z rozwijaniem cech, czy można np rozwinąć człowiekiem krzepe powyżej 14?
2.Ile trzeba wydać by w trakcie gry zapukić zdolność parowanie?
3.Krzaty posługuja sie ponoc kijem i procą, ale takowych w tabeli z bronią nie znalazłem. Proca może i była tylko jakby zbyt dużego dla nich kalibru
4.Ile kosztuja bełty i strzały bo cenniku o tym ani słychu ani dychu
5.Czy z łuku mozna oddać więcej srzałów w czasie tury, czy tylko jeden?
6.Czy wiły latają półnagie w czasie mroźnej zimy ? (u mnie na sesji zaiprowizowałem że zasypiają w sen zimowy)
7.Jakie są statystyki maczugi rycerskiej, w tabeli nic o tym nie ma.
8.Oszczepem wiłów można walczyć także wręcz, tylko pod co to podpiać jako broń daleka czy średnia? I czy należy stosować jakieś modyfikatory?
A tak po za tym chciałbym pogratulować dobrej roboty ( w pozytywnym słowa znaczeniu) , z niecierpliwościa czekam na "Gniezno"
PS mnie także nie podoba sie okładka "Gniezna" wolałbym jakby gród był pokazany na okładce z lotu ptaka pozdrawiam
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Bloody » czw 11.03.2004 22:51

Na początku chciałbym podziękować za szybką odpowiedź :) i drążyć temat dalej :D
AD 2 To ja jestem PL i pisząc "w trakcie gry" miałem na myśli ogólnie ciąg sesji
AD 6 Wiem że jestem w tym temacie troszkę upierdliwy hehe, sama rasa wił mnie bardzo intryguje (bo one są kawai :) ). Jakoś nadal nie moge soebie wyobrazić wił latających w zimie, po pierwsze żeby lecieć muszą one mieć skrzydełka na zewnątrz, więc czy potrafiły by one w ogóle nimi machać podczas temperatury np -10 stopni? Po za tym skrzydła wił są niczym owadzie, a te z kolei potrakowane wodą przez pewien czas są bezużyteczne, a więc jeśli pada deszcz lub śnieg to niebardzo mogą z nich korzystać :? Bardzo fajne jest rozwiązanie z tymi pajęczymi ubrankami, zwłaszcza że o il;e mi wiadomo jedwab również jest tworzony przy użyciu pewnego rodzaju pajeczaków :) , jednak tu pytanie: Sieć pająka jest bardzo wytrzymała, stalowy pręt o tej samej grubości jest kilka razy słbszy niż pajecza sieć, czy więc owe ubranko wykonane z owej sieci nie powinno zarazem rodzajem lekkiego pacerza dla wił? Jeszcze raz sorry za moja szczegółowość, ale ja już tak mam :wink: Pozdro
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Retrus » sob 13.03.2004 11:38

Włócznia zwykła zadaje 3k4+1 a ciężka 4k3+1 czy to nie to samo ??
Retrus
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 1
Rejestracja: sob 13.03.2004 11:34

Postautor: Zuhar » pn 15.03.2004 14:14

3k4+1 to obrażenia od 4 do 12 (zagadnienie średniej świadomie pomijam), a 4k3+1 to obrażenia od 5 do 12. Widać różnicę?
Awatar użytkownika
Zuhar
Mechanik Pokładowy
Mechanik Pokładowy
 
Posty: 678
Rejestracja: śr 11.12.2002 14:13
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Bloody » pn 15.03.2004 15:15

Hmmm dodałbym że jest to zależne przedewszystkim od sukcesów, o którym pisze w rodziale walka. Jednakże chciałbym zauważyć kolejnąpomyłke drukarską bo czy obrażenei nie powinny być odwrotne? Włócznia zwykła 4K3+1 a ciężkiej 3K4+1? :wink: Pozdro
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Tyhagara » pn 15.03.2004 15:45

Bloody.
Rzucając 4k3, minimalny wynik jaki możesz osiągnąć to liczba 4, maksymalny zaś to liczba 12.
Rzucając 3k4, minimalny wynik jaki możesz osiągnąć to liczba 3, maksymalny zaś to liczba 12.
Z tego jasno widać, że korzystniejszy model rzutu to właśnie 4k3. Dla tego, że w prawdzie maksymalny wynik obu modeli jest taki sam, ale zauważ że minimalny wynik dla obu modeli jest różny. Rzucając 4k3 nigdy nie otrzymasz liczby 3, a w przypadku 3k4 jest to możliwe (tym samym wynik jest gorszy). Dla tego włócznia ciężka (która powinna zadawac wieksze obrażenia) kożysta z modelu 4k3 (czyli, min 4, max 12). Włócznia lekka zaś korzysta z modelu 3k4 (czyli min 3, max 12).
Tyhagara
Lord
Lord
 
Posty: 1207
Rejestracja: ndz 11.01.2004 15:30

Postautor: Bloody » pn 15.03.2004 16:37

Dzięki za odpowiedź. niby ok, ale wykonanie maksymalnych obrażeń wydaje sie trudniejsze, gdyż trzeba wykonać cztery maksymalne rzuty, przy 3K4 tylko trzy choć fakt że to czterościenna kostka. W dodatku przy 3K4 wystarczy tylko 5 sukcesu, z kolei 4K3 potrzebuje aż 7!! Jeśli spojrzeć na tabele broni to wszystkie cięższe maja np 3k5, 3K4 lub 2K5. A obrażenia minimalne typu 4 i 5 z reguły i tak zatrzymuje pancerz :? Najważniejszą rzeczą tutaj jest oisiągnąć taki sukces by można było wykonać maksymalne obrażenia. Skoro przy zwłykłej włóczni jest je o wiele łatwiej osiągąć, ma do tego niższy KU i jest lżejsza hmmm. Zrób sobie kilka walk testowych, a zobaczysz która broń jest bardziej skuteczna ;)

Ludzie nauczcie sie czytac caly temat!! Tutaj maja byc tylko pytania, na ktore odpowiedza autorzy Arkony, do dyskusji na takie tematy sa inne topici!! - Uzariel
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Bloody » czw 25.03.2004 1:36

Mam dwa małe pytanka :) W szkoleniu cięcie z półobrotu nic nie pisze co do dodatkowych potrzebnych punktów RB, wydaje sie to raczej dziwne gdyż to powinno trwać dłużej niż zwykłe uderzenie tym bardziej że mając takie szkolenie nikt już nie wykona zwykłego uderzenia skoro te kosztuje tyle samo RB. Walka obiema rękami: pisze że potrzebna jest zwinność, ale nie pisze ile :? hmmm
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Bloody » pt 26.03.2004 18:17

Bardzo fajne a Arkonie są zaświaty, znaczy sie "Niwia". Jednak ciekawostką jest to żę cztając stronki o słowianach doczytałem sie o zaświatach zwanych "Nawia", pomyślałem że błąd na stronce, ale na innych było to samo. Więc jak to wkońcu jest Niwia czy Nawia ? Niby jedna literka, ale to tak jakby ktoś zmieniał literke w czyimś imieniu, troszku irytujące. Pozdro :)
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Bloody » sob 27.03.2004 1:28

Sprawą dziwną wydają sie statystyki wił, znaczy sie INT i UMY czy one nie powinny być przypadkiem odwrotne :?:
Dokładniej ten temat rozpisałem w topicu "Wiły"
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Cerbin » wt 30.03.2004 21:35

Tweety napisał:
A tu raczej jest kosmetyczny problem. Dla krzatów kijem będzie pałka. Oczywiście nie udało się zawrzeć wyszystkich broni jakie czlowiek sobie wymarzy, a nawet jakby coś było, to możliwe że skład coś przypadkiem wycioł, szczegół. Co do parametór pałki to to bedzie tak:
(dla krzatów)
Typ Dw Zaś Śr Min. Kr.4 Koszt uzycia 4 Parowanie 0 Obrażenia 3k3 Waga 1,5-2kg
Co zaś się procy tyczy, to nie wiem, zmniejsz troszkę zaśięg i obrażenia, wedle uznania.


Wydaje mi się, że jak na zwykłą pałkę(dla krzatów kija dwuręcznego) te obrażenia są troche przesadzone. Przecież 3K3 to miecz słowiański zadaje. Nie dałbym więcej jak 2K3 w przypadku kija dwuręcznego dla człowieka(o dziwo tej broni też nie ma), a kij dla krzata, czyli pałka, winien(moim skromnym zdaniem) zadać jeszcze mniej.
Otóż, to się stanie za trzynaście lat,
Zakończysz żywot mimo że będziesz chwat.
Twe ciało będzie spowijał śmierci kir,
Ja zaś usłużnie skosztuję twojej krwi.
Nim to się stanie, będę ci demonem,
Będę cię prześladował jako omen.
Awatar użytkownika
Cerbin
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: pt 02.01.2004 17:45

Postautor: Brzozomir » pt 30.04.2004 19:11

mam small pytanie, czarno na białym, w wierzeniach i mitach słowiańskich, a nawet przekazach ludowych jest powiedziane, że strzyga moze przybierać postać zoomorficzną, oraz posiada sowie, skrzydła. Czemuż więc autorzy pominęli tę kwestię pisząc ARKONĘ??
Awatar użytkownika
Brzozomir
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 492
Rejestracja: sob 24.04.2004 22:24
Lokalizacja: Gdańsk!

Postautor: Kellindil » ndz 09.05.2004 13:32

Mam małe pytanko, mianowicie:
1.W jaki sposób oblicza się i rozwija umiejętność parowanie?? W tabeli 4.1 jest napisane, że parowanie ma taki poziom i modyfikiatory cech jak używana broń. Ale co jeżeli umiem parować mieczem, który jest IV poziomowy, a toporem III poziomowym już nie?? A może parowanie ma własną tabelę poziomów?? Proszę o odpowiedź najlepiej z przykładem.
2. Czy jeżeli dana postać każdy atak wroga paruje mieczem, to czy może nim również atakować, czy może koncentruje się wyłącznie na obronie??

Z góry dziękuję :P
Jedynym celem w życiu człowieka jest śmierć
Kellindil
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 2
Rejestracja: ndz 09.05.2004 13:16
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Brzozomir » pn 10.05.2004 20:43

1.Zauważyłem jeden błąd:
Przy patniku jest podpisane popestnik(troche irytujące, ale nieważne)
2. W podręczniku jest napisane, że jezeli ktos nie ma żadnej zdolności w walce, to żeby zaatakował kogos daną bronią(np. kusza), trzeba zrobić test na tę broń z jej modyfikatorów w tabeli walce(np kuszę). czyli jezeli mój kolega popestnik, ma z kr i zwB zero, a nawet minusy, to jak ma rzucać na test??! Błagam pomocy.......
Awatar użytkownika
Brzozomir
Rycerz
Rycerz
 
Posty: 492
Rejestracja: sob 24.04.2004 22:24
Lokalizacja: Gdańsk!

Postautor: Bloody » śr 12.05.2004 17:12

Walka obiema rękami: pisze że potrzebna jest zwinność, ale nie pisze ile :? ? hmmm. To pytanie pisałem wyżej, ale dopominam sie o odpowiedź bo jeden z graczy planuje to wziąść, ale nie wiadomo ile trzeba Zwinności.
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Postautor: Bloody » pt 14.05.2004 4:40

No i kolejne niedopatrzenie :? , gracz przeglądając szkolenie zapytał - A ile kosztuje "Zwarcie"? Niestety nie zostało to napisane. Swoją drogą czy ktoś mi w końcu odpowie na pytanie względem walki obiema rękami i ciosu z półobrotu?? :?
Excitate vos somnus non eat....
Awatar użytkownika
Bloody
Lord
Lord
 
Posty: 1079
Rejestracja: śr 10.03.2004 4:38
Lokalizacja: Wieszowa

Następna

Wróć do Arkona

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości