Mnich - kilka pytań

Czyli najstarszy system świata.

Moderator: Jakub Cieślak

Mnich - kilka pytań

Postautor: Marutan » sob 01.05.2004 16:41

Witam!

Wiele osób narzeka na "przepakowanie" tytułowej klasy albo na to iż zbytnio odstaje od reszty. Jak dla mnie to przy odrobinie wysiłku da się ją wrzucić do niemal każdej gry (z kilkoma tylko wyjątkami) ale jej potencjał rzeczywiście jest zbyt wielki (w porównaniu do innych klas). Wschodnie "klimaty" nie są mi obce ale taki "kung-fu masta" rodem z kinematografi Honk Kong'u nieco mnie odstrasza. Super szybki i uderzający z super siłą wygolony kolo na nieco wyższym poziomie już nie uzywa broni bo ta go tylko ogranicza. Ok, mógł poznać ultraskuteczne techniki walki bez broni ale równie dobrze mogli by go także uczyć w tym klasztoże jak skuteczniej walczyć wybranymi typami oręża a nie tylko jak rozbijać czachą dzbany z wodą. Kilka zdolności dodatkowych taże wydaje się lekkimi absurdami ale może wymienię poniżej moje spostrzeżenia:

1) Zbyt duże obrażenia z ataków bez broni: 1k6 to jak sztych krótkim mieczem co jest moim zdaniem lekką przesadą. Przez te 1k6 nie musi on używać żadnej broni bo nie ma to sensu (jeśli ma to wskażcie jaki). Osobiście zmniejszam te obrażenia do 1k4 i oczywiście adekwatnie je później podnosze.
2) Broń mnicha - zadając orginalne obrażenia z dłoni raczej nie widze sansu jej używania ale po ich zmniejszeniu oręż nabiera wreszcie sensu. Ponadto podobnie jak i w walce bez broni tak i w orężu proponuje powolny przyrost kości obrażeń - oczywiście tylko w broni mnicha której lista winna być nieco poszerzona a raczej uzupełniona.
3) Przyrost szybkości - chyba nieco przegięty i chyba zwykły przyrost jak u barbarzyńcy winien wystarczyć (czyli jednorazowo +3m).
4) Reszta zdolności to już osobista sprawa MG zależnie od świata w jakim prowadzi - ja wole te nieco mniej magiczno-heroiczne settingi więc zdolności mnicha lekko przyciołem lub zastąpiłem tymi realniejszymi.

Swoje zażuty wobec klasy mniecha mogę poprzeć obliczeniami z Class Generator's Engine (tego prawie oficjalnego) bowiem nie wiem jak bym liczył to ta klasa wychodzi zawyżona o jakieś 30-40 pkt. co jest dośc niezłym odstępstwem przy ogólnej puli 250 pkt.

OK, to na tyle wstępu (nieco długiego) i czas już na pytanie:

JAK ROZWIĄZUJECIE SPRAWĘ MNICHA I CZY WPROWADZACIE JAKIEŚ ZMIANY W TEJ KLASIE :?:

Pozdrowienia i takie tam...
Marutan
"ZJEDZ BATONA" - powiedział młody Jedi
Marutan
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 156
Rejestracja: czw 19.06.2003 0:12

Postautor: Jakub Cieślak » pt 07.05.2004 10:54

Bardzo mnie martwi, że Twoje pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Widać jednak (także to się odnosi do mnie), że nikt na ten temat nie ma konkretnych przemyśleń. U mnie powód jest prozaiczny: nikomu jakoś nie chce się grać panem mnichem i pozwoliłem sobie na luksus nie pamiętania żadnych szczegółów odnośnie tej klasy. Nigdy też nie pragnąłem odgrywać mnicha. Nie wiedzieć czemu, ta klasa nie łączy się z moim wyobrażeniem przygód rozgrywanych w światach DnD. Może jak się poważnie wezmę za ten świat pro-THIEF'owy to wtedy nad tym się zastanowię (chciałbym tam szeroko rozwinąć wątek organizacji religijnych).
Obrazek
Mistrz Gimli powiada:
Cisza nie leży w naturze krasnoludów. Jednakże w lochach pełnych orków jest ona jak najbardziej wskazana.
Awatar użytkownika
Jakub Cieślak
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 5238
Rejestracja: czw 12.12.2002 22:24
Lokalizacja: JózefOFF k. Otwocka

Postautor: Sariour » czw 17.06.2004 15:47

U mnie pewien gracz wykorzystał moją nieuwagę i stworzył sobie mnicha gdyż zauważył tp "przepakowanie" tej klasy. Aby gracze nie mieli tak słodko dawałem stwory i BN którzy zawsze przerastali graczy :twisted: .Jest jeszcze inne równie brutalne rozwiązanie tzn. jakaś klątwa. Tworzy się taką np. klątwę która spowalnie mnich i przestaje tak sprintować. Tego typu rozwiązanie często denerwuje graczy ale gdy nie ma się innego pomysłu to jest to lepsze niż zbyt łatwa gra.
"For the Aenarion, for the Ulthuan, for the glory of the past!"
Awatar użytkownika
Sariour
Wędrowiec
Wędrowiec
 
Posty: 40
Rejestracja: pt 26.03.2004 8:38
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do Dungeons & Dragons

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron