SKAD SIE WZIELY???

O Mrocznych systemach...

SKAD SIE WZIELY???

Postautor: Shizm » śr 19.02.2003 17:26

Jakos tak mnie naszlo zeby pogawozyc o tym czy sposob w jaki w podeczniku przedstawiono historie i zasady przetrwania wampirow (rozmnazanie) sa sluszne, czy moze znacie jakies mroczniejsze tajemnice nie znane smiertelnikom?
A dream that will come true is not a real dream
Obrazek
Awatar użytkownika
Shizm
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 1483
Rejestracja: wt 12.11.2002 11:09
Lokalizacja: Guild Wars [MARS]

Postautor: Lilly » sob 18.10.2003 23:19

No prosze, gdzie to spadl taki ciekawy topic :wink:

Ale przejdzmy do rzeczy. Kiedys przygotowalam krotka wypowiedz na temat wampirow - tak ogolnie - wiec troche pogrzebalam w necie i znalazlam troche ciekawostek. Moze jakbym miala wiecej czasu i zapalu, byloby tego wiecej.

Na wstepie powiem, ze w moim odczuciu "realia zycia" wampirzego przedstawione w systemie sa zupelnie do przyjecia - przynajmniej nie przyprawiaja mnie o smiech ;D - To moze zaczne od tych smiesznych:

:arrow: zeby uniemozliwic wampirowi dotarcie do jego legowiska przed switem, nalezy rozrzucic ziarnka gorczycy - wampir nie ustanie, poki nie wyzbiera co do jednego ziarenka, przez co ginie usmazony przez sloneczko (btw, kiedys ten motyw byl X-Files - o jak zaluje, ze tego nie widzialam; znam tylko z relacji)

:arrow: aby znalesc legowisko wampira nalezy przeprowadzic w podejrzanej okolicy rumaka (bodajze bialego) - kiedy ten zacznie parskac i wiezgac, to znaczy, ze w tym miejscu jest legowisko wampira (czy spi wampir - jakos to tak bylo) - warto wykonac przed wczesniejszym punktem :D

:arrow: wampir nie moze wejsc, do czyjegos domu bez zaproszenia (ogladal ktos Buffy ;) ) - to by nawet nie bylo takie glupie; klimatyczne 8) - chociaz podejrzewaz, ze jeszcze bardziej utrudniloby zycie graczom...

Hmm, myslalam, ze sobie wiecej tego przypomne. Teraz mnie gonia, ale nastepnym razem wygrzebie ten moj referacik i zobacze, czy cos pominelam...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lilly
Lady
Lady
 
Posty: 1091
Rejestracja: wt 09.09.2003 10:13
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa (Moonglade)

Postautor: Alganothorn » ndz 19.10.2003 13:06

z kwestią zapraszania do domu - tak gram, takie obostrzenie preferuję...
dlatego bardzo często do wchodzenia wykorzystywani są...roznosiciele pizzy
;-)
pozdrawiam
We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
Awatar użytkownika
Alganothorn
Monarcha
Monarcha
 
Posty: 5830
Rejestracja: pn 06.01.2003 23:02
Lokalizacja: point of no return

Postautor: Shizm » pn 20.10.2003 10:38

JA to widze w taki sposob jak podrecznik i bardzo mi to pasuje:
--czosnek--sciema
--plynaca woda--tez
--krzyze--kiedys kozystalem z takiej broni jako wampir
takie zjawiska owszem wystepuja, ale sporadycznie; od strony mechaniki to tylko w przypadku wybrania takiej wady.

Ale mnie bardziej zastanawia kwestia tego, ze wampiry sa zwane Kainitami, Dziecmi Kaina, Potomkowie Kaina.
Jak patrzycie na taki sposob powstania wampirow.

Pozdrawiam!!!!!!!
A dream that will come true is not a real dream
Obrazek
Awatar użytkownika
Shizm
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 1483
Rejestracja: wt 12.11.2002 11:09
Lokalizacja: Guild Wars [MARS]

Postautor: Lilly » pn 20.10.2003 11:58

Shizm pisze:--krzyze--kiedys kozystalem z takiej broni jako wampir


Mnie sie bardzo podoba pomysl, ze krzyz owszem moze zadzialac na wampira, ale tylko wtedy, gdy uzywany jest przez czlowieka o prawdziwej wierze. Z doswiadczenia wiem, ze takich ludzi nie jest zbyt wiele - swoja wlasna wiare uznalabym nawet za zbyt slaba, chociaz kto wie... 8)

Shizm pisze:Ale mnie bardziej zastanawia kwestia tego, ze wampiry sa zwane Kainitami, Dziecmi Kaina, Potomkowie Kaina.
Jak patrzycie na taki sposob powstania wampirow.


Hmm, no w tej kwestii nie dotarlam do zadnych sensownych zrodel. Historie znam trzy:

:arrow: pierwszym byl hrabia Drakula - nie pamietam dokladnie jak to sie stal, ze byl wampirem; mozliwe, ze przez swoje krwawe zapedy - ale ogolnie mial na pienku z Bogiem, bo wyzynal jakis tam zakon (btw, podobno Drakula byl tak potezny, ze mogl chodzic po sloncu - oslabialo go wprawdzie, ale nie moglo zabic)

:arrow: pierwszym byl Judasz, bo jak sie powiesil, to jakims cudem nie umarl i tak mu zostalo - taaaak "Drakula 2000" :D - tak szczerze to film byl taki sobie, chociaz kilka motywow mi sie podobalo, jednak wizja Judasza, jako pierwszego jakos do mnie nie przemawia

:arrow: pierwszym byl Kain - znan nam wszystkim wersja i jakos tak wydaje mi sie ona najbardziej mnie przekonuje; chociaz glownie wynika to stad, ze opis systemu jest pelny i to wszystko laczy sie w jakas sensowna calosc - nie tak jak wszystkie legendy, ktore sa tylko wyrywkami

Poza tym, jak sie zapatrujecie na efekt ugryzienia wampira. Spotkalam sie bowiem juz z takim wersjami, ze ugryzienie albo przemienia czlowieka w wampira albo tez zabija go. Moim zdaniem oba sa malo logiczne, gdyz gdyby tak sie dzialo, to w krotkim czasie zabrakloby ludzi... No chyba, zeby zalozyc, ze wampiry zywia sie niezwykle zadko i jest ich bardzo malo w swiecie...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lilly
Lady
Lady
 
Posty: 1091
Rejestracja: wt 09.09.2003 10:13
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa (Moonglade)

Postautor: Alganothorn » pn 20.10.2003 12:38

kwestia 'działania' krzyża to wybór meritu 'truth faith', kosztującego chyba 6, czy nawet 7 punktów...jeśli komuś pasuje to do koncepcji postaci, niech bierze, mi zawsze było szkoda punktów, choć grałem z postaciami, które to miały i było ok; co więcej sam stworzyłem kilku NPC'ów z truth faith - głównie klerykó, ale ze dwóch łowców as well...
pozdrawiam
We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
Awatar użytkownika
Alganothorn
Monarcha
Monarcha
 
Posty: 5830
Rejestracja: pn 06.01.2003 23:02
Lokalizacja: point of no return

Postautor: Molok von Urich » ndz 22.02.2004 1:46

:idea:

:arrow: Tak samo jak motyw , rozsypanych ziaren , ( w X-Files był to słonecznik ) został w filmie DRACULA 2 ASCENSION , który jest kontynuacją Draculii 2000 , przedstawiony motyw węzłów wampir musi je rozwiązać , nie odpuści se....
"Pamiętaj w Wieży jest siła , nie ważne jak mocno uszkodzona jest jedna cegła"
Awatar użytkownika
Molok von Urich
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 6
Rejestracja: pn 03.03.2003 1:05
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk

Postautor: Lilly » ndz 22.02.2004 2:09

Molok von Urich pisze:...został w filmie DRACULA 2 ASCENSION , który jest kontynuacją Draculii 2000 , przedstawiony motyw węzłów wampir musi je rozwiązać , nie odpuści se....


O Boze, to to ma kontynuacje :shock: Musze koniecznie obejrzec - bedzie sie z czego posmiac :twisted: Zreszta juz po tym motywie widze, ze zapowiada sie ciekawie...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lilly
Lady
Lady
 
Posty: 1091
Rejestracja: wt 09.09.2003 10:13
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa (Moonglade)

Postautor: Jander » ndz 22.02.2004 13:32

Kiedy po raz pierwszy został wyizolowany z krwi rodzimych mieszkańców slumsów w Południowej Afryce, naukowcy wiedzieli, że mają do czynienia z mikrobem mającym szanse zdetronizować dżumę XXI wieku. Wirus RV K-17, podobnie jak AIDS, przenosi się przez zainfekowaną krew. Wiele osób nieświadomie nosi inkubującego się wirusa przez długie miesiące, zarażając klejnych partnerów. U innych z kolei szybko pojawiają się pierwsze objawy. Zwiększona aktywność białych krwinek powoduje silne bóle, połączone z wymiotami i pluciem krwią. K-17 szybko mutuje w swoją pierwszą postać, kiedy nieodwracalnie łączy się z DNA gospodarza, zmieniając całkowicie system immunologiczny. Skóra ofiary staje się niezwykle wrażliwa na światło słoneczne, które potrafi w kilka sekund spowodować przerażającą reakcję alergiczną i w konsekwencji doprowadzić do śmierci. Zwiększony przepływ krwi w mózgu powoduje zmiany neurologiczne: dochodzi do znacznego polepszenia wszystkich zmysłów, w szczególności widzenia. Równocześnie jednak można zaobserwować wzrost agresji związany z ilością wytwarzanej adrenaliny i znaczne powiększenie siły. W wyniku zachodzących zmian w psychice chorego rodzi się zainteresowanie krwią człowieka i - zgodnie z doniesieniami zaufanych lekarzy - następuje wzrost aktywności parapsychcznej.
W 1988 r. informacje o wirusie wycofano z obiegu, a oficjalne stanowisko głosi, że RV K-17 został opanowany i nie stanowi więcej zagrożenia...
Fragment artykułu "Miejskie legendy" Michała Mazura, LOL numer 01

Co o tym sądzicie?

Podręcznika WODa nie widziałem ale mam dobrą wiedzę o wampirach z dark fantasy (Ravenloft).
:arrow: Kwestia zapraszania do domu: wampirzy władca jakiegoś terenu nie musi czekać na zaproszenie do domu znajdującego się na jego terenie, to wszystko należy do niego, więc może nawet zapraszać inne wampiry do domu mieszkańców. A "zwykłe" wampiry czekaniem na zaproszenie często tłumaczą, że w ich rodzinnych stronach jest tradycja, że żeby wejść do domu trzeba zostać do niego zaproszonym. A wampiry często wyglądają na podrózujących.
:arrow: Czosnek: wywołuje reakcję alergiczną, gdyby wampir spał w czosnku to by lekko "popuchnął".
:arrow: Płynąca woda: Słabsi krwiopijcy boją się przechodzić nad nią (przez most), ale to nieuzasadniona fobia.
:arrow: Święte symbole: działa tylko na słabszych i tylko w ręku osoby silnie wierzącej jest bronią.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jander
Czujnik ;-)
Czujnik ;-)
 
Posty: 1765
Rejestracja: sob 09.11.2002 23:07
Lokalizacja: Wrocław / Mysłowice

Postautor: Lilly » ndz 22.02.2004 14:01

Jander pisze:
...K-17 szybko mutuje w swoją pierwszą postać, kiedy nieodwracalnie łączy się z DNA gospodarza, zmieniając całkowicie system immunologiczny. Skóra ofiary staje się niezwykle wrażliwa na światło słoneczne, które potrafi w kilka sekund spowodować przerażającą reakcję alergiczną i w konsekwencji doprowadzić do śmierci. Zwiększony przepływ krwi w mózgu powoduje zmiany neurologiczne: dochodzi do znacznego polepszenia wszystkich zmysłów, w szczególności widzenia. Równocześnie jednak można zaobserwować wzrost agresji związany z ilością wytwarzanej adrenaliny i znaczne powiększenie siły. W wyniku zachodzących zmian w psychice chorego rodzi się zainteresowanie krwią człowieka i - zgodnie z doniesieniami zaufanych lekarzy - następuje wzrost aktywności parapsychcznej...
Fragment artykułu "Miejskie legendy" Michała Mazura, LOL numer 01

Co o tym sądzicie?


Hmm... bardzo ciekawe.
Kiedys gdzies czytalam, ze pojecie wampiryzmu wzielo sie w zasadzie stad, ze ludzie podejrzewali o to osoby, ktore po prostu byly chore - przykladowo mialy wlasnie "alergie na slonce". O wilkolactwo zas osoby, ktore cierpialy na nadmierne owlosienie...
Poza tym, o wampiryzmie mowi sie, ze symbolizuje on ukryte ludzkie pragnienia seksualne, skrywane namietnosci itp... To taka teoria, ze kazdy czlowiek ma ta swoja mroczna polowe ukryta gdzies w podswiadomosci :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Lilly
Lady
Lady
 
Posty: 1091
Rejestracja: wt 09.09.2003 10:13
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa (Moonglade)

Postautor: Alganothorn » pn 23.02.2004 9:03

jeśli kogoś interesuje podejście do wampiryzmu i likantropii w ujęciu nieco mniej erpegowym, a bardziej antropologiczno kulturowym, to na rynku jest kilka przyzwoitych pozycji książkowych, można poczytać i poszerzyć horyzonty
:-)
nie podejmuję się zamieszczać wszelkich możliwych wytłumaczeń, ograniczę się do tego, że moim zdaniem te zjawiska, w ujęciu kulturowym, były wspólną nazwą dla bardzo różnych elementów, tak z dziedziny medycyny, jak i zwykłej psychologii
pozdrawiam
We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
Awatar użytkownika
Alganothorn
Monarcha
Monarcha
 
Posty: 5830
Rejestracja: pn 06.01.2003 23:02
Lokalizacja: point of no return


Wróć do Świat Mroku

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron