Red Dragon

Dyskusje związane z grami komputerowymi ze wskazaniem na gatunki RPG-podobne.

Moderatorzy: Wotan, Azirafal

Red Dragon

Postautor: Klarkash-ton » pn 16.12.2002 21:04

Gra ktos z Was w Red Dragona ?
Jakies opinie na ten temat ?

Ja sam niedawno zaczalem i zaczyna mnie to wciagac coraz bardziej :D

[Do adminow - RD to nie crpg, ale tu mi ten temat najbardziej pasowal, jezeli jednak macie inne zdanie przeniescie go, gdzie tam uwazacie]
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » wt 17.12.2002 10:50

Gralem od bety Reddragona na serverku Cenegi (Polska). Na czechu juz tez pare ladnych er gralem... i gdyby nie studia to dalej wymiatal bym na knedlickim serwerze (na polskim nie gram juz dla zasady).
Opinia: Swietna rozrywka, mozna poznac sporo ludzi, nie nudzi sie, ma klimat... Lecz niestety trzeba miec durzoo czasu (jak chce sie naprawde konkretnie powalczyc), trzeba posiadac stay dostep do internetu (zjedza rachunki), trzeba posiadac solidna ekipe jesli chce sie wywalczyc jakies miejsce w pierwszej... 300.
Gralem w koalicjach: Mroczne Przymierze (jedna z najlepszych jak nie swego czasu najlepsza Polska koalicja), Szarańcza, -=MORDOR=-.. i paru innych.
W moim malutkim miescie za mojej kadencji gralo bardzo duzo ludzi i nasza koalicja skladala sie z sasiadow, kolegow... i nauczycieli :) (a w zasadzie 1 nauczyciela) ;)
Jak bys potrzebowal jakas pomoc - strategie, organizacje koalicji.. to wal
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

hmm...

Postautor: Sorden » wt 17.12.2002 15:28

To ja mam pierwsze pytanie do pana Wiedzmina_666 :) :
Pod jakim katem rozwijac Elfy ? (magicznym czy wojskowym)
Jaka rasa grales ?
I to narazie wszystko :P
Love, Trance & Psychedelic !
Awatar użytkownika
Sorden
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 1238
Rejestracja: wt 05.11.2002 23:34
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Klarkash-ton » wt 17.12.2002 16:59

Ja tez mam kilka pytan Widzminie 8)
Narazie jestem po turze treningowej i 1 normalnej. Mam 1000 naukowcow, 900 kupcow po okolo 300 murarzy i kamieniarzy, 100 alchemikow, 200 chlopow, 50 platnerzy. Na runde mam ponad 200 tys zlota. Mam 12% domkow (ponad 150), po okolo 110 kopaln diamentow, kamieni i sadow. Sklep +50% dkla kupcow, cechy murarzy i kamieniarzy + po 17%. Uniwerek utrzymuje na 50%, szkole na 40%. DObrze robie? Moze jakies rady, podpowiedz... :mrgreen:
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Re: hmm...

Postautor: '//iedzmin » śr 18.12.2002 13:10

Sorden pisze:To ja mam pierwsze pytanie do pana Wiedzmina_666 :) :
Pod jakim katem rozwijac Elfy ? (magicznym czy wojskowym)
Jaka rasa grales ?
I to narazie wszystko :P


Elfy to bradzo specyficzna rasa i nie polecam granie nimi w malych koalicjach.
Sprawa rozwijania - nie powiem ci pod jakim kontem masz rozwijac poniewaz to zalezy od koalicji - powiem ci tylko ze mozesz rozwijac z zupelnie dobrym skutkiem bedac magiem oraz obronca.
Wszystko zalezy od strategii koalicji. Jesli zasady od czasu moich ostatnich boji sie nie zmienily to proponuje magie ze wskazaniem na maga defensywnego. W zaleznosci od ilosci akrow musisz pozbierac duze zapasy kasy jako MAG. (przy ok 20k ziemi) bedziesz potrzebowal ok 8G kasy oraz jakies min 6m PZ (po przebudowie).
Strategia "przerobienia" sie wiekszosci koalici na magie (defensywna, z ofensywa ze wskazaniem tylko na dzinow) przynosi ogromne korzysci jak wojna trwa ok 5 dni.
Malo gralem elfami, ale reasumujac proponuje - pierwsze 2 dni wojny Magia defensywna, a potem atak - czyli TYLKO machiny wojenne

Ja gralem najwiecej HOBBITAMI (moja ulubiona rasa), Sporo Krasnalami (trzeba umiec nimi grac aby sie nie zalamac), no i Dzinami (chyba najlepsza rasa w grze) - przynajmniej na zasaach na ktorych ja gralem.

mam nadzieje ze w miare squadnie napsialem bo szybko pisze z biblioteki przed zajeciami ;)

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: '//iedzmin » śr 18.12.2002 13:30

Klarkash-ton pisze:Ja tez mam kilka pytan Widzminie 8)
Narazie jestem po turze treningowej i 1 normalnej. Mam 1000 naukowcow, 900 kupcow po okolo 300 murarzy i kamieniarzy, 100 alchemikow, 200 chlopow, 50 platnerzy. Na runde mam ponad 200 tys zlota. Mam 12% domkow (ponad 150), po okolo 110 kopaln diamentow, kamieni i sadow. Sklep +50% dkla kupcow, cechy murarzy i kamieniarzy + po 17%. Uniwerek utrzymuje na 50%, szkole na 40%. DObrze robie? Moze jakies rady, podpowiedz... :mrgreen:


1. Jak tylko przyjade do domu to wrzuce na forum teksty na temat rozwijania panstwa (bedziesz musial poczekac 2-3 dni). Tam wszystko jest szczegolowo opisane jak wyciskac z ksiestwa maxa.

Ale by Cie nie zostawic w tym momencie bez pomocy ;) - bo 1 dzien w RD to czesto sprawa zycia lub smierci :) skomentuje twoj stan panstwa (bez porad jak masz zaczynac bo to jak wyzej napisalem przesle ci ze szczegolowmi opsiami) :)
(AHA! No i jak ci przesle to proponuje zaczac od nowa - bo pierwsze dni sa najwazniejsze).

1. 100 naukowcow - naukowcy to chyba najwazniejsza profesja w twoim ksiestwie. Oni musza byc twoimi pierwszymi pracownikami poniewaz podnsza cala wydajnosc panstwa. Nie znam bardzo waznej cechy twojego ksiestwa - czyli liczby akrow, ale wnioskuje ze ich ilosc jest odpowiednia. (wazne jest aby ich trening wynosil ok 45%)

2. Kupcy - nie pamietam dokladnie algorytmu liczacego wydajnosc kupcow ale musisz ich utrzymywac na poziomie takim aby ich wydajnosc wynosila 1200% - jesli wynosi mniej to poprostu ich jest za duzo lub sa niewytrenowani.

3. Muraze i kamieniarze - w pierwszych turach ich ilosc musi byc taka aby wystarczylo ci na zabudowanie 100% pow twojego panstwa oraz na budowanie budynkow specjalnych w takiej prekosci aby zakonczycvich budowe w ok 10 dniu gry. - Gdy masz juz na dobrym poziomie naukowcow, i zarabiasz tyle ze mozesz dokupic sredno 100 akrow na ture i zabudowac te akry, wtedy wszyscy ludzie leca do murarzy i kamieniarzy (w przyszlych dniach bedzie musialo ich byc po rowno bo bedziesz mial deficyt kamieni).Gdy wybudujesz juz skrzyzowanie szlakow handlowych wywalasz kamieniarzy i kupujesz kamienie (czesc kamieniarzy leci do murarzy i robisz PZ ponad norme)

4. Alchemicy - wywal ich - na poczatku sa kompletnie nieoplacalni

5. Chlopi - jak wyzej - narazie utrzymuj sie z sadow i szybko do skrzyzowania szlakow handlowych - a potem tylko kupujesz jedzonko (chyba ze jestes hobbem to wedy mozesz sprzedawac).

6. Platnerze - wywal ich - nie sa ci potrzebni - przed wojna "przerabiasz sie na platnerzy" badz kupujesz potrzebna ci ilosc sprzetu - platnerze sa nieoplacalni w manufakturach ci ludzie co tam siedza moga byc lepiej wykorzystani (chyba ze grasz rasa co ma bonusy DUZE do zbroi- wtedy potem mozesz sprzedawac zbroje)

7. 200ts zlota - nie wiem ile masz ziemi i co za to mozesz kupic - wiec ci nie powiem czy to malo czy to durzo. 100 akrow + zabudowanie ich na ture - to powinno byc minimum (oczywiscie nie rygorystyczne) na ktore powinno cie stac. A kasy na poczatku sie nie zarabia tylko robi specjale

8. 12% domow - ciut malo. o zbudowaniu Sysytemu jaskin i kanalizacji domy powinny byc w granicach 50-60% a a poczatku - wg potrzeb, ale 12 % to ciut malo.. proponuje ok 25%

9. Kopalnie i sady - nie pamietam w jakiej ilosci najlepiej utrzymywac kopalnie i sady - wysle to niedlugo bo jak mowilem wszystko mam w domq :(.

10. Uniwerki 60%, cechy 40%, szkola - 50%

Moglem sie pomyslic bo dawno nie gralem - precyzyjne dane przesle wkrotce.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Klarkash-ton » śr 18.12.2002 15:28

No to widze, ze troche bledow mam, ale zaczalem niedawno wiec sie nie zrazam :wink:
Dzieki Wiedzmin i za te porady i czekam na nastepne :mrgreen:
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: Sorden » czw 19.12.2002 17:22

eee...
Rowniez czekam z niecierpliwoscia !!!!!!!!!!!
Love, Trance & Psychedelic !
Awatar użytkownika
Sorden
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 1238
Rejestracja: wt 05.11.2002 23:34
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: '//iedzmin » czw 19.12.2002 20:59

=======================================================================
Parę rad.
=======================================================================
1. Zawsze dbaj o naukowców. Naukowcy szkolą wszystkie zawody zwiększając odkryto, co dodaje określony % do produkcji w każdym zawodzie. Masz 100% odkryto masz +100% do produkcji w każdym zawodzie. Maxymalnie mogą podnieść odkryto do 100%, chyba że masz uniwerki , wtedy możesz mieć max odkryto 100% + % z uniwerków. Najlepiej uniwerki usadzić na poziomie +50%. Optymalna liczba naukowców waha się między 1/3 a 1/2 liczby akrów. Więc jeśli masz 3000 akrów to masz mieć 1000-1500 naukowców. We wczesnych fazach gry najlepiej dać 1/2 liczby akrów wtedy szybko wyszkolą zawody , po czym możesz zmiejszyć naukowców liczbe do 1/3. Możesz też ukierunkować ich naukę na odpowiednie zawody zmieniając odkrywanie % przy każdym zawodzie. Podsumowując twoje ksiestwo ma mieć okdryto na każdym używanym zawodzie (możesz nie mieć np płatenrzy i wtedy nie dajesz tam nic z % odkrywania) na poziomie 140-150% .
2. Ziemia. Wyłącz automatyczne kupowanie ziemi, dokupujesz ja własnoręcznie i tylko tyle ile ci potrzeba tzn tyle ile jestes w stanie w danej chwili zabudować. Najczęscie sprowadza sie to do 50-100 akrów na runde. Oczywiście cena ziemi z każdym dokupionym akrem wzrasta , jednak jendorazowy zakup jej nie pozwoli ci uniknąć tej konieczności bo nawet jak dokupisz na raz 1000 akrów to cena tego 1000 akrów jest naliczana dynamicznie ,czyli każdy akr jest ciut droższy od poprzedniego. Za każdym dokupieniem ziemi wzrasta cena budynków stawianych an niej więc dlatego lepiej od razu ją zabudowywać na bieżąco , dzięki czemu osczędzasz. Nie doprowadzaj do sytucaji w której masz kilkaset akrów wolnych,tylko dbaj bys miał góra ze 100 wolnych. Generalnie do ok 20tys akrów ziemie łatwiej i skuteczniej sie dokupuje za pieniażki,a po przekroczeniu tego progu lepiej jest zdobywać ją siłą.
3. Domki mieszkalne . Ważna sprawa gdyż domki mieszkalne odpowiadają za ilośc mieszkańców jaką masz w księstwie. Oczywisćie na te ilość mają wpływ także inne czynniki, czyli bonusy rasowe, budynki specjalne , ilość akrów, czary itp. Ważne jest odpowiednie procentowe zestawienie tych domków do odpowiedniej sytuacji. Na początku gry , czyli przed systemem jaskiń , na przyrost ludzi wiekszy wpływ mają inne czynniki niż domki mieszkalne , więc nie musisz dbać mieć domków na wysokim poziomie, lepiej się skup na cechach , uniwerkach, szkołach itp i domki miej na 15%-30%
Jak zbudujesz system jaskiń to postaraj sie zwiekszyc ilośc domków do 35-50%, a jak już zbudujes kanalizacje to tgrzymaj je na poziomie 60-70%. W czasie wojny gdy trup pada gęsto warto mięc na dodatkowym większym % dzięki czemu można szybciej odzyskać utraconą ilość.
4. Cechy. Oczywiście budujesz je dla zawodów tylko tych w których masz ludzi , i najlepij trzymaj je w przedziale 40-50% dla każdego zawodu. Dzięki nim możesz nawet o połowę zwiększyc wydajnośc na danym zawodzie więc musisz o nie dbać.
5. Manufaktury. Ważna sprawa ale tylko na początku gry. Są to automatyczne fabryki do których nie musisz pakować ludzi i przynoszą zyski . Możesz więc zaoszczędzić na ludziach i przerzucić ich na ważniejsze zawody. Na początku opłacalne jest posiadanie kopalnie złota (200 max), kamieniołomów ( 80 max) i sadów owocowych (80 max). Jednak z czasem gdy masz więcej ludzi , lepiej wychodzi się na inwestowaniu w cechy, więc tak po ok 6 dniu najlepiej zburzyć manufaktury i na ich miejsce powiększać cechy.
6. Szkoły. Za każdym razem jak wkładasz nowych ludzi do zawodu , to są oni nowicjuszami, a nowicjusz nic nie produkuje. Z czasem dzięki szkołą stają sie wykwalifikowanymi pracownikami. Szkoły więc decydują o tym ile % nowicjuszy na runde się szkoli do normalnych wykwalifikowanych pracowników. Staraj sie utrzymywać % bonusu ze szkół na około 40-50%.
7. Baraki , machiny oblężnicze, wieże obronne. Te pierwsze warto mieć gdy masz wojaków , determinują ile % wojaków na rundę się szkoli z niewykwalifikowanych ( takich co mają po 0 ataku i brony) na wykwalifikowanych (atak i obrona taka jak pisze przy jednostce). Optymalna liczba to ok 30%. Machiny oblężnicze i wieże obronne są raczej nieefketywne w uzyciu i generalnie lepiej sie wychodzi na robieniu solidnego wojska.
8. Uniwersytety . Patrz naukowcy. Gdy już naukowcy szkolą pełną para to trzymaj je na poz 45-50%.
9. Smocze jamy. Są to miejsca mieszkalne dla smoków. Bez zmoczych jam nie będą przychodzić smoki (gdy już będziesz miał portal). W jednej jamie może mieszkac 1 smok.
10. Zawody :
- farmerzy - robią żarcie. na początku możesz się bez nich obejść budując sady owocowe, później tzn koło 7 dnia zacznij ich robić.
- kamieniarze, murarze - ważna sprawa w rd. Kamieniarze produkują kamień który jest niezbędny murarzą. Murarze tworzą pkt zab. które wykorzystywane są na budowę budynków zwykłych i specjalnych. Bardzo efektywne jest mocne inwestowanie w oba te zawody tzn ładownia w oba zawody kupy ludzi, i szybkie budowanie bud. specj, oraz zabudowywanie państwa. W menu budynki masz % pkt zab który jest przenaczany na budynki specjalne. Ważne jest umiejętne zmienainie tego % w zależności od sytuacji. Bardzo szybkie budowanie bud specjalnych bardzo szybko przynosi b. duże korzyści , jednak ważny jest także rozwój twojego ksiestwa , przez budowanie domków cechów itp więc należy inwestować w specjale jendak nie osłabiając zbytnio tempa rozwoju państwa. Na początku dobrze mieć jest ok 50% wszystkich ludzi łacznie w obu tych zawodach.
- kupcy - prosty rachunek kupcy = kasa = ziemia, nowe budynki i każdy towar jaki chcesz zakupiony na targu = bardzo ważna sprawa. Kupcy przy stosunkowo niewielkiej ilość przynoszą bardzo duże zyski, jednak niezbędne jest posiadanie paktów kupieckich. Bez paktów (np w czasie wojny ) tracą na znaczeniu. Optymalna liczba kupców wyliaczna jest ze wzoru l.kupców = 0.13 * (l. akrów tw. księstwa + l.akr.wszysktich księstw z którymi masz pakty kupieckie). Powyżej tej liczby każdy nowy kupiec przynosi mniejsze zyski.
- alchemicy - Mniej wydajni od kupców, jednak w przeciwnieństwie do kupców liczba alch. nie jest niczym ograniczona i możesz ich mieć znacznie więcej. Ich dochód choc mniejszy jest pewniejszy , np w czasie wojny dochód z alchemików nie maleje gdyż nei jest zależny od paktów.
- płatnerze- robią bronie niezbędne dla tworzenia woja. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest robienie broni i magazynowanie jej , nie wcielając wojskowych , co nie zabiera ludzi z gospodarki i możesz szybko się rozwijać. Ma to też swoje niweielkie minusy - koalka wydaje sie latwym celem (jako ze nie trzyma etatowego woja) przez co często będzie uwikłana w wojny oraz trzeba sobie troche turek zostawić na czas przed wojną. A co do wcielania wojskowych , to wcielamy tylko elite2 , albo jak juz mamy akademie wojskowa zbudowana , to wrzucamy np 10 tys elite1 z czego co runde mamy 500 elite2 za darmo , no i co runde uzupelniamy elite1 o te 500 co przeszlo na elite2.
- druidzi, magowie- przynosza duze profity np czarem pracowitosc, warto sie w nich później wyposażyć, gdy mamy już troche ponad 20000 luda, bo na te zawody nalezy wrzucić po min 1,5 tys luda, żeby cokolwiek zaczęło dziłać. Oczywiście nie dotyczy to dżinów.
- naukowcy - patrz pkt 1.
11. Budynki specjalne. Bardzo ważna sprawa. Buduj je jak najszybciej możesz inwestując w murarzy i kamieniarzy. Budując specjale kierujesz sie najpierwna świątynie bogactwa autora, potem na system jaskiń, dalej w kierunku skrzyżwoania dróg handlowych i ambasady , potem w kierunku kanalizacji , a potem już odpowiednio dla danej sytuacji...
12. Labirynt. Duże źródło twojego dochodu. Schodź do labiryntu wybierając najsłabszego bohatera (w końcu możesz go stracić). W labiryncie najlepiej zbieraj złoto , dopóki nie zbudujesz skrzyżowania dróg handlowych , potem zbierasz surowce i sprzedajesz na targu (lepiej sie na tym wychodzi). Jeśli masz magów to możesz sobie przed wejściem do labiryntu rzucić czar szczęście.
13. Bohaterowie. Są różne rodzaje bohaterów , każdy wpływa na coś innego, różnie też dostają doświadczenie. Strateg np zwiększa siłe atakujących wojsk o tyle % ile ma levela, obrońca dodaje do obrony tyle % ile ma lev, kupiec sprawia, że nasze towary są pokazywane wyżej na liście towarów o tej samej cenie (czyli szybciej ke kupią) , oczywiście inni też mają kupców , więc liczy sie poziom kupca, profesor zwiększa wydajność naukowców o % jaki ma lev itp. doświadczenie zyskują strateg złodziej mag obrońca - w starciach z wrogiem, profesor kupiec - seidząc w domu samo im sie na licza na koniec każdej tury.
14. Wojna. O znaczenie tego pkt nie musze przekonywać nikogo. Jest to jednak bardzo obszerny rozdział, wiec chciałbym po krótce go opisać. Zyski wojenne naliczane są w zależności od stosunku ziemi atakujący/broniący i od rodzaju wojny. I tak mamy wojne czerwoną (obie koalki wzajemnie wypowiedziały sobie wojnę) , i żółtą (jedna koalka wypowiedziała wojnę ) i zyski są rzędu 10% i 8% straconych ziem obrońcy. System fortec dodatkowo zmniejsza te straty o 2%. Za każdy kolejny atak w tej samej turze na to samo państwo poza 2 atakiem zyski są mneijsze o 2%. CZyli 3 atak zamiast zabrać 10% zabierze 8%, 5 atak tylko 4% , a ataki poza 6 atakiem nie przynoszą już żadnych zysków. Gdy państwo atakujące ma 3 ray większy stosunek ziemi do obrońcy nie może atakować ani czarami ani wojskiem.
15. Targ. Możesz tu sprzedawać i kupywać określone towary. Towar wrzucony na rynek pojawia sie tam dopeiro po upływie 1-2 godzin . Możesz dzięki rynkowi zaopratrywac się w towary których nie produkujesz , lub gdy czegoś mocno potrzebujesz. Bardzo przydatny w upłynnianiu materiału jest kupiec.

=======================================================================
OPŁACALOŚĆ RAS
=======================================================================
RASA JEDZENIE KAMIENIE BROŃ MANA
DŻINY 11,5 115 164 230
ELFY 11,5 121 115 288
NEKRO 9,8 98 98 267
LUDZIE 11,5 115 115 345
HOBBICI 10,5 127 127 446
KRASNALE 11,5 88 115 406
GOBASY 16,4 115 115 431
Olbrzymy 11,5 115 88 345
Insekty 10,2 115 92 276


=======================================================================
CO RZUCAĆ NA WROGA I JAK
=======================================================================
5xglupota
3xpech
5xhuragan
5xDD
5xTrzesionko
5xslabosc
5xdeszcz ognia (na wojow),lub kremacja zolnierzy (na hobbow)
3xplaga
3xlunatyk
3xkastracja
3xszarancza
10xZniszczenie Zapasow
10xStracenie Many



Wychodzi mi na to że:

1. głupota po 20razy na dzinów(o 24% zmniejsza wydajność magów)
2. oddech smoka 6razy na dzinów(13% obywateli)
3. huragan 10razy na dzinów(4% obywateli)
4. deszcz ognia 10razy na dzinów(2-4% obywateli)
5. pech po 10razy na dzinów

dopiero po tych czarach można rzucać następne:

6. głupota po 7razy na reszte(o 24% zmniejsza wydajność magów)
7. oddech smoka 5razy na reszte
8. huragan 7razy na reszte
9. deszcz ognia 7razy na reszte
10. pech po 10razy na reszte

po rzuceniu tej parti czarów wszystko może iść już w dowolnej kolejności.... ale ja proponuje:

11. zniszczyć zapasy 50razy na all, zaczynajšc od dzinów(nie zawsze starcza kasy.... a przydałoby się zniszczyć dziny bo bez magii wróg jest nikim)
12. trzęsienie ziemi po 5razy na all
13. spalić złodzieji po 7razy na all hobby, ludzi i olbrzymy
14. zniszczyć mane po 10razy na każdego(zapasy można także tutaj trzyamć)
15. plaga po 7razy
16. kastracja po 7razy
17. szarańcza po 7razy
18. zły humor po 7razy
19. orle oko po 2razy
20. słabość 7razy jeśli atakuje się cel
21. pomur upadłych legionów 15razy jeśli atakuje się cel



COS JESZCZE:

Na poczatek taka uwaga: wszystkie podane tutaj liczby i procenty sa dosyc dokladnie obliczone i raczej nie jestescie w stanie ich poprawic (no moze o 1-2% jak komus sie bedzie chcialo liczyc wszystkie pochodne i maxima liczyc - mi sie nie chcialo wszystkich, ale troche liczyelm)
Po pierwsze to na czas pokoju takie optymalne liczby budynkow.
Uniwerki 61-62%,
cechy oprocz sklepow 30%,
sklepy 40%,
manufaktury takie zeby mialy wydajnosc 300/30/3000, jeziorek many sie nie oplaca chyba ze cena skoczy,
domki to cala reszta powinno wyjsc jakies 41%.
naukowcow 1/4 - 1/5 powierzchni panstwa. tzn na 21k akrow 4-6k naukowcow, to zalezy w ilu zawodach macie odkrywanie, ja mam prawie we wszystkich lacznie z chlopami zawsze tak na wszelki wypadek.
magowie - tak zeby pracowitosc utrzymywala sie na 45% rzucana co ture. Autoczarowanie, fluidum co ture, szczescie co 3 tury (na alchemikach jak ktos jedzie to co ture), pracowitosc co ture, dobry humor co 5 tur. Czary powinny byc rzucane w takiej kolejnosci, fluidum zwieksza moc pozostalych, szczescie zwieksza szanse wyjscia pozostalych dlatego na poczatku. Do tego powtarzanie czarow ktore nie wyszly. Trzeba tylko uwazac i nie zapomniec wylaczyc jak sie magow zwolni bo kase mozna stracic cala :))
Profesje - trzeba wybrac sobie jedna najbardziej oplacalna. Niby oczywiste ale wchodze tutaj na ksiestwo i jest inaczej:) Zawsze powinna byc jedna (nie licze magow, naukowcow i kupcow - slynne 13%) bo wtedy cechy maja wieksza wydajnosc. Jak sie dzieli ludzi na pol to po prostu troche mniej zarabiaja. I pamietac ze dzinon oplaca sie robic mane dopiero gdy cena wzrosnie powyzej 240.

Teraz na wojne
1. Zapasy Najwazniejsze : KAZDY musi miec 49 tur na poczatek wojny, to trzeba policzyc tak ile tur kiedy zrobic zeby DRUGIEGO dnia wojny ich bylo 49. czyli obroncy pierwszego dnia moga miec 33, bo sie nie ruszaja i nastepnego dnia bedzie 49,
atakujacy i zlodzieje 5 wiecej czyli 38 bo zrobia 5 (zeby atak wystawic) tur i nastepnego dnia bedzie 49.
Dziny pierwszego dnia wojny musza miec 49, 17 straca na czarowanie i w 2 dniu znowu 49 maja.
Te tury sa bardzo wazne, bez nich nie ma co zaczynac wojny. Po prostu jakkolwiek Was nie pojada to majac 49 tur mozna sie odbudowac. Dzin moze np. zrobic przebudowe w 5 tur, zarobic na alchemikach w 29 tury, zrobic przebudowe w 5 tur i potem czarowac przez 10 tur (10 to jest optimum, nie oplaca sie ani 9 ani 11:)
Po drugie pkt zabudowy - atakujacy i hobbity powinny miec ich tyle zeby postawic ilosc budynkow rowna potrojnej wielkosci swojego panstwa to znaczy na 22k akrow, kiedy budynek kosztuje 118 pkt zabudowy to powinno byc 22k*118*3=8M pkt zabudowy. Dzina wystarczy 2 razy wielkosc swojego panstwa, elfom 1 razy ta wielkosc. To jest ilosc pkt zabudowy ktora starczy naprawde na wszystko (7 dni wojny). I dzieki temu mozna sie odbudowywac codziennie.
Kasa - dziny jakies 2-3G jak na wielkosc Waszych panst wystarczy, obroncy 0.5G to w 2 dniu im cos zostanie. reszta moze nie miec wogole i tak zniszczenia zapasow pojada.

2. Przebudowa na wojne
dziny - musza miec TYLKO magow i naukowcow, zwalniaja cala reszte profescji i daja ich w magow, uniwerki 62%, cechy 30%, reszta chatki. Manufaktury tez zniszczyc zeby sila magow wieksza byla. Odkrycie na wojne trzymajcie w profesjach tak jak przed wojna.
Reszta - chatki jakies 80% - 85% - wiecej jest nieoplacalne raczej na dluzsza mete. Naukowcow dajcie 2 razy wiecej niz jest normalnie, jak was pojada czarami to naukowcow zostanie zeby odkrycie utrzymac. Uniwerki tak zeby troche dawaly :)
Wojsko powinno byc sama elita2, zadnej elity1. I juz ktos tam pisal ze sie daje w elite1, szkoli 20-25 tur do elity2, a potem reszte wywala elity1 i daje w elite2, dodatkowych naukowcow i dodatkowych magow.
Magow musza miec obroncy, hobby i atakuajcy jak chca, moga miec ale nie musza to juz zalezy jak kto gra. genralnie tak sie robi ze Ci ktorzy maja dobre pakty magiczne maja magow zeby czary probowac zdjac.
W ostatniej turze robicie tak ze niszczycie troche chatek i robicie z tego 500-1000 sadow, i 500 budynkow do alchemikow, do tego 500-1000 szkol. Ludzi macie tyle samo bo nie uciekna jak nie dacie konca tury (a nie dacie bo to ostatnia:), a macie na nastepny dzien budynki ktore sie przydadza do odbudowy.
i jeszcze jedno : do ataku sie oplaca duzo bardziej robic machiny, biora mniejszy zold, i sa duzo latwiejsze do odbudowy.

3. Pakty. Pakty wojskowe - kazdy musi miec po jednym od obroncow
pakty zlodziejskie - tez kazdy po jednym, jak jest za malo hobbitow do bronienia to mozna zrobic tak ze np. 2 necro robi po 25k zlodzieji i daja sobie nawzajem pakt zlodziejski.
pakty magiczne - hobbicie nie powinni miec wogole paktow magicznych, oni sobie powinni dac rade pod ostrzalem magicznym kazdego dnia i bez problemu sie odbudowywac.
Co do reszty to nie ma sensu dawania 1 paktu magicznego jakiemus ksiestwu, lepiej dac jednemu 2, a jednemu zadnego.
Dziny musza KONIECZNIE miec miedzy soba przynajmniej po 2 pakty mag


I OSTATNIE:
1)ilosc kupcow
a) pokoj: 0,13*(ilosc akrow czlonkow koalicji z godziny 24 00 z ktorymi masz podpisane pakty kupieckie + ilosc Twoich akrow)
b) wojna: 0.13*ilosc Twoich akrow
w obu przypadkach wydajnosc powinna bysc => 1200 - dochodza do tego jeszcze cechy ale to juz inna sprawa
2) ilosc alchemikow
a)pokoj: jak najwiecej - czyli najlepiej wszystkich oprocz magow i uczonych (no chyba ze ponad produkcje zlota nastawiasz sie na produkcje jakiegos konkretnego towaru i wystwiasz go na targu)
b)wojna: 0 (powinienes miec uzbierane tyle kasy aby starczylo Ci na 3 dni wojny - a potem masz 49 tur, robisz przebudowe w jedna strone, w druga strone i masz znowu kase ) - wiec dlaej do boju)


Moze sie powtarzac informacja jakas - bo wkleilem co mialem ;)
ENDŻOJ!
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

hmm...

Postautor: Sorden » czw 19.12.2002 21:45

:!: :!: :!: :shock: WOW :shock: :!: :!: :!:
Love, Trance & Psychedelic !
Awatar użytkownika
Sorden
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 1238
Rejestracja: wt 05.11.2002 23:34
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Sorden » pt 20.12.2002 22:49

Wiedzmin, dzieki za te porady :)
Wkoncu doprowadzilem wszystko do pozadku i odrazu widze efekty...
Jeszcze raz dzieki !!!
Love, Trance & Psychedelic !
Awatar użytkownika
Sorden
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 1238
Rejestracja: wt 05.11.2002 23:34
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: '//iedzmin » pt 20.12.2002 22:54

Sorden pisze:Wiedzmin, dzieki za te porady :)
Wkoncu doprowadzilem wszystko do pozadku i odrazu widze efekty...
Jeszcze raz dzieki !!!


Ej no - nie ma sprawy - jak moge to pomagam kolegom z board`a 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Klarkash-ton » pt 20.12.2002 23:28

Ja tez ze swojej strony bardzo dziekuje. 8)
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » pt 20.12.2002 23:29

Klarkash-ton pisze:Ja tez ze swojej strony bardzo dziekuje. 8)


Ej no - zawstydzacie mnie :oops:
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: ynst » sob 21.12.2002 23:34

Skad zes to zerznal? ;)
ynst
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 130
Rejestracja: wt 12.11.2002 0:55
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: '//iedzmin » ndz 22.12.2002 0:47

ynst pisze:Skad zes to zerznal? ;)

Powiedzialem ze to sa moje materialy - nie mowilem ze to sam napisalem... moge cos sam napisac ale... zreszta no comment - jakis problem ? moge tos skasowac.. zreszta gralem za duzo w reda aby dyskutowac z toba.. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: ynst » ndz 22.12.2002 1:09

To byl zart. Na koncu jest usmieszek z przymruzonym okiem. Cos taki nerwowy? Dobrze, ze to umieszczasz zwlaszcza, ze padla taka prosba.

Co do puenty - nie musisz ze mna dyskutowac! Nikt Cie do tego nie zmusza. Malo tego, zawsze mozna mi dac bana i bedzie spokoj?
ynst
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 130
Rejestracja: wt 12.11.2002 0:55
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Klarkash-ton » ndz 22.12.2002 9:21

Ile dawac w konstrukcje machin bojowych? Ja dalem przez przypadek 60 i teraz mam kupe tych aszyn... co z nimi robic? Oplaca sie je produkowac?
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » ndz 22.12.2002 10:08

Klarkash-ton pisze:Ile dawac w konstrukcje machin bojowych? Ja dalem przez przypadek 60 i teraz mam kupe tych aszyn... co z nimi robic? Oplaca sie je produkowac?


jak nie ma wojny - nie oplaca sie. Konstrukcje machin robi sie na 1-2 dni przed wojna budujac kilkadziesiat tysiecy konstrukcji (burzysz domy, sprzedajesz ludzi, potem kupujesz ludzi jak zbudujesz od nowa domy)
1 hoplit (zolniez podstawowy) wchodzi do 1 machiny - bez zolnieza machina jest useless.
Machin mozesz miec tylko 3 razy wiecej niz hoplitow bo powyzej tego juz machiny sie niszcza (nie ma zolniezy ktorzy by o nie dbali) ;)
W czasie simowania (bez wojny - only surowce i klepanie ziemi) nie buduje sie machin, bo ludzie niepotrzebnie siedza w hoplitach.
Ogolnie tylko w wyjatkowych totalnie extremalnych sytuacjach duduje sie zolniezy jakichkolwiek bez zbudowania wszystkich budynkow specjalnych
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: '//iedzmin » ndz 22.12.2002 10:09

ynst pisze:To byl zart. Na koncu jest usmieszek z przymruzonym okiem. Cos taki nerwowy? Dobrze, ze to umieszczasz zwlaszcza, ze padla taka prosba.

Co do puenty - nie musisz ze mna dyskutowac! Nikt Cie do tego nie zmusza. Malo tego, zawsze mozna mi dac bana i bedzie spokoj?


Wczoraj bylem najebany :> - to po pierwsze
a po drugie - swoje oczko widzisz a moje nie ? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: ynst » ndz 22.12.2002 17:24

Chcialem Cie sprowokowac :D
ynst
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 130
Rejestracja: wt 12.11.2002 0:55
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Klarkash-ton » pn 23.12.2002 1:04

W okresie świątecznym 24.12.2002 - 02.01.2003 zostanie zwiększona możliwość kumulacji tur do 4 przeliczeń.


To znaczy, ze 4 razy na dzien bede mogl zagrac ? Czy przeliaczani to to, ze po 3 ma sie 49 tur ?
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » pn 23.12.2002 1:07

Hmmm moze bedzie tak ze 3 dni nie bedzie reda a po 4 bedziesz mogl 49 tur trzepnac
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Gallahad » wt 24.12.2002 12:36

Chyba chodzi im o to że będzie można 4 razy dziennie wejść(ale to tylko moje przypudszczenia).
Ma ktoś może jakieś porady do ludzi(szczególnie chodziło by mi o wojsko:lepiej inwestować w tych najsłabszych żołnieży, ale mieć ich tysiące czy lepiej kupować najlepszych i mieć ich mniej?).
Ne invoces expellere non posis
(Nie przyzywaj tego, czego nie zdołasz pokonać)
Gallahad
Wędrowiec
Wędrowiec
 
Posty: 44
Rejestracja: wt 19.11.2002 20:11
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Klarkash-ton » wt 24.12.2002 13:34

Gallahad: to nie jest prawdopodobne, zeby 4 razy dziennie mozna bylo swoja runde zrobic. Tez tak myslalem na poczatku, ale to nie prawdopodobne. :D

Zolnierze sa potrzebni do osbslugiwania maszyn wojjennych. W ta gorsza elite nie warto duzo ladowac (mozna troche, bo potem sa budynki specjalne zamieniajce gorsza elite na lepsza), lepiej odrazu w tych najlepszych.
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » wt 24.12.2002 15:28

Gallahad pisze:Chyba chodzi im o to że będzie można 4 razy dziennie wejść(ale to tylko moje przypudszczenia).
Ma ktoś może jakieś porady do ludzi(szczególnie chodziło by mi o wojsko:lepiej inwestować w tych najsłabszych żołnieży, ale mieć ich tysiące czy lepiej kupować najlepszych i mieć ich mniej?).


1. Hoplici TYLKO i WYLACZNIE do machin wojennych
2. Wpjny sie zaczyna jak sie ma wszystkie specjale - wtedy z zapasem tur mozna w 1 dzien zrobc duzo E2 z hoplitow.

Ludzie sa uniwersalni wiec jak macie malo magow to lepiej ich z deczka na magie defensywna przeabiac, lub zlodzieji
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Klarkash-ton » wt 24.12.2002 15:34

Ile warto miec zlodzieji? Oplaca sie grac w typowo zlodziejski sposob? Ja dzis ukradlem komus 40 milionow zlota i duzo surowcow i az sie zdziwilem jak na tym zarobic mozna :mrgreen:
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » wt 24.12.2002 15:36

Klarkash-ton pisze:Ile warto miec zlodzieji? Oplaca sie grac w typowo zlodziejski sposob? Ja dzis ukradlem komus 40 milionow zlota i duzo surowcow i az sie zdziwilem jak na tym zarobic mozna :mrgreen:


Warto/nie warto - to zalezy jakie ma sie szczescie :)

A w typowo zlodziejski sposob baaardzo oplaca sie grac na wojnie - powod? BARDZO PROSTY: zlodzieje sa pierwsi przeliczani przez serwer (potem madzy a na koncu wojsko), wiec mozna komus wyciac w pien wszystkich magow.
Efekt: mag ktory wyslal czary zostaje bez magow lub z mala ich iloscia i wszystkie czary na ktore wydal ogromna kase nie maja efektu 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: '//iedzmin » śr 01.01.2003 13:10

Gracie jeszcze ? czy juz odpusciliscie ? pochwalcie sie swoimi ksiestwami :]
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Klarkash-ton » śr 01.01.2003 16:10

Jasne, ze gramy :)
Pierwsze ksiestwo przezemnie robione ma juz 15 wiekow i jestem w koalicji z Sordenem, niestety wlasnie nas niszcza jakies ciolki i za niedlugo pewnie trzeba bedzie od nowa rozpoczynac :(
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » śr 01.01.2003 17:48

Tak to bywa na poczatku... a kto was jedzie ? czesi ? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Re: Red Dragon

Postautor: Chomski » sob 04.01.2003 0:00

Klarkash-ton pisze:[Do adminow - RD to nie crpg, ale tu mi ten temat najbardziej pasowal, jezeli jednak macie inne zdanie przeniescie go, gdzie tam uwazacie]


he he. az takimi ignorantami nie jestesmy :P sam w to kiedys probowalem grac, ale jest zbyt czasochlonne jak dla mnie.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: Klarkash-ton » sob 04.01.2003 15:54

Wiedzmin_666 pisze:Tak to bywa na poczatku... a kto was jedzie ? czesi ? :)


kumpel z klasy ze swoja ekipa :]
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: '//iedzmin » sob 04.01.2003 15:57

R O T F L

ta zniewaga krwi wymaga. U nas w Polanicy mielismy wszyscy sojusze. Nie bylo jechania po sobie... psykre to co sie dzieje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Gallahad » pn 06.01.2003 19:56

Moje skromne :D księstewko ma na razie 20wieków i chyba dość dobrze się rozwija :wink: . A co do złodziei to chyba opłaca się w nich inwestować(jeśli oczywiście ma się porządek z gospodarką) bo jak już wspomniał Klarkash-ton można na nich nieźle zarobić :D. Ja też co jakiś czas wysyłam sobie bande po trochę zapasów. Raz przynieśli mi spowrotem ponad 70,000,000 złota(to chyba dość nieźle jak na jeden raz no nie :) ).
I właśnie szykuje się wojna(zacznie się już jutro) także będzie mała zadyma i nie wiem jak z tego wyjdziemy :wink: . Ale na pewno będziemy ostro walczyć i pokażemy robalom kto tu żądzi :twisted: :grab: :D
Ne invoces expellere non posis
(Nie przyzywaj tego, czego nie zdołasz pokonać)
Gallahad
Wędrowiec
Wędrowiec
 
Posty: 44
Rejestracja: wt 19.11.2002 20:11
Lokalizacja: Rybnik

Następna

Wróć do Gry komputerowe (w tym cRPG)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości