Newerwinter Nights

Dyskusje związane z grami komputerowymi ze wskazaniem na gatunki RPG-podobne.

Moderatorzy: Wotan, Azirafal

Newerwinter Nights

Postautor: Chomski » sob 23.11.2002 13:32

Komputerowe RPG ewoluuja. Od czasow Badlura przez IceWindy i Planescape troche sie zmienilo. Dodawano caly czas nowe elementy, rosly wymaganiu sprzetowe. Doszlismy do miejsca, w ktorym gry BlackIsle zaczynaja przypominac Diablo - mam tu na mysli NWN. Co prawda pomysl takiego rozwiazania nie jest nowy, bo pojawil sie juz przy okazji dawno zapomnianego Revenanta. Musze jednak przyznac, ze nie bardzo mi przypadl do gustu. Bardziej podobal mi sie pseudo 3d grafika oparta na Baldur's Gate.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: '//iedzmin » sob 23.11.2002 13:41

Again Diablo :/, NWN podobne do Diablo ? to tak jakby powiedziec ze Duke 3d jest podobny do Wizardry bo tez sie widzi z oczu (tylko z mala zmiana), albo Morrowinda ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Klarkash-ton » sob 23.11.2002 14:43

Tyle czasu czekalem na ta gre i... sie okazalo, ze nie pojdzie na moim sprzecie :? Moze to i lepiej, bede mial wiecej czasu na inne rzeczy :)
YOG-SOTHOTH NAFL'FTHAGN !!! Hail 159 !
Awatar użytkownika
Klarkash-ton
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 660
Rejestracja: wt 05.11.2002 0:45
Lokalizacja: Dolina Muminków

Postautor: Chomski » sob 23.11.2002 15:03

A czy ja pisalem, ze komplikacja gry sie zmienila? Chodzilo mi o wyglad i ciekaw jestem, jakich argumentow uzyjesz, zeby mnie przekonac, ze jest inaczej.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: RaF » sob 23.11.2002 22:17

Mnie model rozgrywki i grafiki tez sie nie podoba, zwlaszcza ze trzeba sie meczyc kreceniem kamera, co odciaga uwage. Sama przygoda dostarczona przez tworcow tez jest kiepska. Ale edytorek jest zajebisty :D Caly czas w nim siedze.
"Diese nadmierne sformalizowanie starożytnego prawa zeigt Jurisprudenz jako rzecz tego samego rodzaju, als d. religiösen Formalitäten z B. Auguris etc. od. d. Hokus Pokus des znachorów der savages" -- Karol Marks
Awatar użytkownika
RaF
Katedralny Malkontent
 
Posty: 3498
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: '//iedzmin » ndz 24.11.2002 2:09

Chomski pisze:A czy ja pisalem, ze komplikacja gry sie zmienila? Chodzilo mi o wyglad i ciekaw jestem, jakich argumentow uzyjesz, zeby mnie przekonac, ze jest inaczej.


Roznice w grafice ?
1. Manewry kamera w NWN pozwalaja zobaczyc w pelnym trojwymiarze przedmioty i postacie - to chyba duza roznica
2. Zmiana w grafice polega na systemie rozgrywki i predkosci gry - ciezko mi to wytlumaczyc o 2 w nocy po kilku piwkach - postaram sie odpisac z poliburdelu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Chomski » sob 30.11.2002 0:44

Zatem czekamy na odpowiedz...
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: Pikel » ndz 01.12.2002 18:20

Neverwinter nights jest grą dobrą. Faktycznie, trochę się zawiodłem na fabule, ale za to zminili zasady DnD z 2 edycji na 3. Jeśli chodzi o grafikę...uważam, że jest kiepska. Tekstury się powtarzają i nie ma tego klimatu co na silniku Infinity (ręcznie robione tła - to jest to!). Tak więc podsumowując: NwN nie jest złe, ale mogło być lepsze.
Awatar użytkownika
Pikel
Wędrowiec
Wędrowiec
 
Posty: 37
Rejestracja: czw 28.11.2002 18:55
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Chomski » pn 02.12.2002 17:54

Czyli nie jestem jedyną osobą, której zmiany graficzne niespecjalnie przypadły do gustu.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: RaF » pn 02.12.2002 19:50

Bywa ;). Mnie ogólnie większość zmian nie przypadła do gustu, no ale w sumie gra była projektowana pod edytor i tak wyszło ;)
"Diese nadmierne sformalizowanie starożytnego prawa zeigt Jurisprudenz jako rzecz tego samego rodzaju, als d. religiösen Formalitäten z B. Auguris etc. od. d. Hokus Pokus des znachorów der savages" -- Karol Marks
Awatar użytkownika
RaF
Katedralny Malkontent
 
Posty: 3498
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Chomski » pn 02.12.2002 21:08

Wole juz pod edytor, a nie jak czesc pierwsza pod dodatki, ktore 'must go, must buy' :(
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: RaF » pn 02.12.2002 22:56

alez tutaj tez bedzie "must go, must buy" :> jeden expansion set juz prawie ze zyje, drugi w planach... a ciekawe ile jeszcze za horyzontem
pomijajac juz straszne zbugowienie gry
"Diese nadmierne sformalizowanie starożytnego prawa zeigt Jurisprudenz jako rzecz tego samego rodzaju, als d. religiösen Formalitäten z B. Auguris etc. od. d. Hokus Pokus des znachorów der savages" -- Karol Marks
Awatar użytkownika
RaF
Katedralny Malkontent
 
Posty: 3498
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Chomski » wt 03.12.2002 0:11

Bo jak zamiast beta testow zabiera sie od razu za dodatek, to sa tego takie efekty. Przy grach Blizzarda juz dawno do tego przywyklem, co nie znaczy, ze mi to odpowiada.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: ynst » wt 03.12.2002 21:03

Generalnie z grami dzieje sie cos niedobrego. Tworcy zaslepieni zyskami i poganiani przez producenta wydaja gry, do ktorych od razu trzeba instalowac patcha. Szczytem niedorobek byl Black&White (w moim przypadku). Jak odbywaja sie beta-testy wszyscy wiemy. Grupa napalencow dostaje giere, zeby za grube pieniadze sprzedaz swoim dealerom ;) Z ich pracy wynika jedynie tyle, ze gra w ogole da sie uruchomic ;) Ogolnie rzecz biorac jestem przeciwnikiem bitowych smieci na moim dysku.
ynst
Wojownik
Wojownik
 
Posty: 130
Rejestracja: wt 12.11.2002 0:55
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Chomski » sob 07.12.2002 0:28

Pewnie jest tak dlatego, że już dawno minęły czasy, kiedy gry tworzyli zapaleńcy, bo sami chcieli w nie pograć, więc i betatesty były porządnie robione. Teraz, kiedy tytuły pod względem skomplikowania przerastające wszystkie wcześniejsze produkcje, tworzy się w o wiele krótszym czasie, wcale nie dziwi taka sytuacja. Pozostaje albo przywyknąć, albo walczyć z tym!
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: '//iedzmin » ndz 08.12.2002 18:40

Walczyc sie raczej nie da. Kiedys byla mniejsza konkurencja i kazda firma mogla dopracowywac swoje gry. Kiedys gra byla robiona po to aby dobrze sie w nia gralo i byla miodna. A teraz najwazniejsza jest: reklama, pomysl, byc pierwszym przed konkurencja z realizacja pomyslu. No i bledne kolo.
(oczywiscie jest wiele perelek, nie mowie tu o wszystkich tytulach)
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: Chomski » ndz 08.12.2002 19:20

Przypomniałeś bardzo ciekawy współczynnik, którym drzewniej określano gry, a mianowicie 'miodność'. Czyżby teraz już nie było czego oceniać?
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: RaF » ndz 08.12.2002 20:25

Tak tylko chyba się jeszcze o czymś zapomina, mówiąc o bugach w grach... Chodzi mi mianowicie o złożoność tych systemów, jakie zwane są grami. Wiadomo, że im bardziej coś skomplikowane, tym większe prawdopodobieństwo, że się coś pieprznie. A im nowsze gry, tym korzystają z bardziej skomplikowanych procedur, engine'ów, narzędzi, Bóg wie, czego jeszcze. Podobnie jest z DOSem i "nowoczesnymi" Windowsami.
"Diese nadmierne sformalizowanie starożytnego prawa zeigt Jurisprudenz jako rzecz tego samego rodzaju, als d. religiösen Formalitäten z B. Auguris etc. od. d. Hokus Pokus des znachorów der savages" -- Karol Marks
Awatar użytkownika
RaF
Katedralny Malkontent
 
Posty: 3498
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Chomski » ndz 08.12.2002 21:21

Niby tak, tylko dlaczego w grach kaszani się już drugi quest? Rozumiem, że pierwszy wszyscy przechodzą, więc gra działa i można ją sprzedawać.
Niektóry gry (np. Lucasarts) mają już kłopoty z menu, więc czego można się spodziewać dalej? Do nich przeważnie wychodzą patche 'techniczne'.
Zauważyliście, żeby Blizzard wypuszczał poprawki związane z nie działaniem czegośtam? Większość z patchy polega na zablokowaniu możliwości cheatowania i wcale się nie dziwie, że takie rzeczy przechodzą, bo żaden człowiek przy zdrowych zmysłach nie będzie próbował klikać na wszystko w przeróżnych kombinacjach, albo przeciągać przedmiotów na chmury, żeby z nich wypadało złoto ;)
Co innego, jeśli okazuje się, że gra ma problem z połową systemów i 75% kart graficznych!
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: Lechu » ndz 08.12.2002 21:36

Ja NWN moge narazie zarzucić tylko jedno.
Dlaczego ta gra nie chodzi na moim starym dobrym 3dfx?
W "readme" napisali że 3dfx umarł i NWN go nie obsługuje.
Zrozumiem że gra ma kosmiczną grafikę, miliardy poligonów i wymaga potężnej maszyny. Nie wydaje mi się jednak żeby NWN miało aż tak duże wymagania. A nawet jeśli 3dfx to za mało, to niech ta gra się chociaż włączy, niech zwalnia, ale niech się włączy. Bogu dzięki że to nie ja ją kupiłem, bo wkurzyłem się i tak porządnie. Wogóle twórcy tych gier są śmieszni. Wydają NWN która idzie tylko na nowszym OpenGL, a chwile potem wydają Icewinda który akceleratora nie wymaga. Śmieszne ale i smutne za razem.
My new Home:
Heroes Home
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu
Lord
Lord
 
Posty: 1638
Rejestracja: pt 06.12.2002 12:41
Lokalizacja: Guild Wars / Heroes Home

Postautor: Chomski » ndz 08.12.2002 21:46

Jeśli masz voodoo2, to jeszcze nie wszystko stracone. Spróbuj przegrać do katalogu z grą plik opengl32.dll albo opengl.dll (już nie pamiętam dokładnie). Powinno pójść. Ja dosyć długo jechałem na zestawie s3virge+voodoo2 (potem dołożyłem jeszcze jedno). Przyczyną zmiany była...wymiana procka - nie miałem już serca dłużej katować go voodoo ;)
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: Lechu » ndz 08.12.2002 22:43

Chomski --> Czytałem trochę o różnych sposobach odpalania NWN na voodoo, ale doszedłem do wniosku że gra nie jest warta zachodu. Mimo że u mnie nie chodzi, grałem trochę i musze stwierdzić że niewiele straciłem.
A mam voodoo 3 3000, mimo to dzięki za radę.

Co do "miodności" o której tu też mowa. Wydaje mi się że oprócz tego że i gry się zmieniaja, zmieniamy się również my gracze. Ciekaw jestem czy gdybym dopiero teraz, po raz pierwszy w życiu, spotkał się z grami, to bym się nie zachwycił tak jak kiedyś. Pamiętam, pierwszą grą jaką odpaiłem był Quake 1. To był dla mnie szok, ale moi kumple, starzy wyjadacze wtedy, śmieli się ze mnie bo im ta gra się nie podobałe, dla nich najlepsze gry były na Amidze itp. Teraz moze jest tak samo, mi NWN się nie podoba, ale komuś kto dopiero zaczyna może stać się najlepszym cRPGiem, a BG jakimś starociem nie wartym zainteresowania.
Dobrze że jednak są jeszcze gry które potrafią wciągnąc i zadziwic.
Do tego dochodzi jeszcze coś takiego jak ja to nazywam "przeciążenie". Twórcy gier prześcigują się nie w jakości gry jako całości, ale w oprawie graficznej. Teraz u wielu graczy najbardziej to się liczy. A jeśli potrzebna jest najpiękniejsza, najlepsza grafika, automatycznie inne aspekty gry schodzą na drugi plan. Ilośc tekstur, poligonów zaczyna przeważać nad złożonością gry. Dawniej, gdy gracze nie domagali się pięknej grafiki, można było skupić się nad fabułą, żłożonością czy właśnie "miodnościa". Skoro gracz ma sobie kaleczyć oczy to niech chociaż kaleczy jak najdłużej. A nie mamy grę która zajmuje 4 Cd a na ukończenie jej potrzeba kilku godzin.

Wybaczcie moje nieco chaotyczne wywody, ale trochę się zadumałem i mnie poniosło. :D :D :D
My new Home:
Heroes Home
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu
Lord
Lord
 
Posty: 1638
Rejestracja: pt 06.12.2002 12:41
Lokalizacja: Guild Wars / Heroes Home

Postautor: Chomski » ndz 08.12.2002 23:13

Z odpalaniem gier to kwestia samozaparcia ;)

Być może to my się zmieniamy, ale może bardziej zmieniły się same gry. Pamiętam jeszcze gierki na Commodore, w których wchodziło się np. do karczmy, na obrazku 30x30 pixeli było widać wnętrze jakiegoś pudełka, a informacje o tym, co się widzi można było dopiero przeczytać na dole. Moim zdaniem, gry kiedyś o wiele bardziej przypominały interaktywne książki i bardziej działały na wyobraźnię. Więcej trzeba było doczytać, a mniej było widać (jeśli w ogóle ;).
Jedno chyba każdy przyzna - rozwój grafiki w strzelankach i wyścigówkach, czyli tam gdzie się głównie patrzy, jest jak najbardziej wskazane. Jednak spłycanie gier RPG do samego obrazu, jest jak najbardziej chybione. Ja wolę wczuwać się w postać, niż mechanicznie uczyć się, gdzie przy wejściu do nowego pomieszczenia trzeba kliknąć. Grafika pomaga, lecz nie powinna być celem samym w sobie.
[miejsce na mądrą mądrość :-) ]
http://chaosgate.waw.pl/~chomski/
--Obrazek
Awatar użytkownika
Chomski
Prefekt
Prefekt
 
Posty: 598
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:27
Lokalizacja: Nigdzie (Kolorado)

Postautor: EmpE Lathspell » wt 07.01.2003 15:22

Mi też na początku wydawało się, że wole BG. Ale zagrywam się już tydzień w NwN. To wciąga. I diablo do NwN ma daleko. Zresztą diablo do wielu ma daleko :wink: . To jest po prostu gra rewolucyjna! A ile mam na nią zamówień... :wink:
"Dobry elf, to martwy elf."
Marszałek Milan Raupenneck
"Dobry marszałek, to martwy marszałek"
Generał EmpE Lathspell
EmpE Lathspell
Najemnik
Najemnik
 
Posty: 64
Rejestracja: wt 15.10.2002 15:22
Lokalizacja: Stumilowy Las

Postautor: Pikel » wt 07.01.2003 21:42

Ja już NwN skończyłem raz a później dobiłem do 20 poziomu czarodziejem. Teraz czekam na oficjalne moduły BioWare. Przyznam, że trochę się namęczyłem, ale gra warta była zachodu. Naprawde wciąga!
Awatar użytkownika
Pikel
Wędrowiec
Wędrowiec
 
Posty: 37
Rejestracja: czw 28.11.2002 18:55
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: GorunNova » wt 07.01.2003 22:41

Taa NwN i czarodzieje roxxx .. gralem w gierke i z poczatku wydawalo mi sie ze kiszka (do tego cielo mi sie niemilosiernie na duronku 750 i gf2mx400) ale jak wyszedlem z sali treningowej do miasta to mój poglad o grze zmienil sie calkowicie (a cielo sie jeszcze bardziej)... mimo wszystko zaczolem grac i okazalo sie ze gierka ma bardzo ciekawa fabule (nielepsza niz BGII ale zawsze to cos) no i te czary .. ehh co tu duzo mowic trzeba pograc ze 3 godzinki zeby zobaczyc co ta gra naprawde oferuje.. jedyne co mnie boli to widok przedmiotów w inwetnarzu ale i do tego sie da przyzywczaic :)
Polecam mimo iz uwazam ze BGII wymiata i zaden nwn go niepokona to polecam... warte zwrócenia uwagi (szkoda ze do BG niemozna dostac takiej ilosci dodatkowych modow jak do nwn :( ... )

PS: wiedzminku pamietasz jak trzaskalismy w nwn po nocach na necie? :P - szkoda ze później pojechales na uniwerek :( moze jeszcze kiedys pogramy (mam nadzieje ze juz podszkoliles swojego wojownika :P)
Umbra, Chrysamera, Karsomir, Rozprówacz Dusz, Srebrna Klinga, Furia Niebios - BGII & Morrowind roxxx
GorunNova
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 3
Rejestracja: ndz 05.01.2003 19:06
Lokalizacja: Morrowind

Postautor: '//iedzmin » śr 08.01.2003 9:26

Czesc Gorunq!
pamietam jak wymiatalismy... pamietam ile sie nakroilismy aby ominac zabezpiecznie antypirackie po sieci :/. A jak sie w koncu udalo to Ciebie wywalalo :). Ale nigdy nie zapomne Ci..tej nocy... TFU! tej zbroi co mi zasponsorowales :)... hehe

btw: jestem na poliburdelu nie na univerku :)

Trzymaj sie cieplo GN!
Obrazek
Awatar użytkownika
'//iedzmin
Pretorianin
Pretorianin
 
Posty: 694
Rejestracja: ndz 06.10.2002 9:44
Lokalizacja: Currahee

Postautor: EmpE Lathspell » śr 22.01.2003 17:55

Do tych co przeszli - jak przejść zagadkę światła w rozdziale III w ruinach stwurców? I dymu - nie umiem znaleźć malahitu ani jakiegoś jeszcze kamyczka. Zniszczyłem golemy, ale sama zagadka jest dla mnie prawdziwą zagadką :)
"Dobry elf, to martwy elf."
Marszałek Milan Raupenneck
"Dobry marszałek, to martwy marszałek"
Generał EmpE Lathspell
EmpE Lathspell
Najemnik
Najemnik
 
Posty: 64
Rejestracja: wt 15.10.2002 15:22
Lokalizacja: Stumilowy Las

Postautor: Pikel » śr 05.02.2003 19:22

Musisz iść do ogrodu, pogadać z psychopatką, przenieść się w czasie, zasiać ziarenka, umówić się z budowniczymi, żeby uszkodzili golemy.
Wracasz do normalnych czasów.
Zabijasz golemy typem broni/magii/żywiołu, jaki wybrałeś w przeszłości. Zabierasz im klucze. Przechodzisz przez bramy.
Proszek i kokosownik: proszek jest przy czymś, co przypomina albo stół albo obraz. Weź 6 (po 2 z każdego koloru) i próbuj je poukładać tak, żeby dymiły - metodą prób i błędów, skapniesz się jak :).
Przy gongach podążaj za wróżką i uderzj w dzwony.
Kamyczki: Powinieneś mieć 3-4 kolory klejnotów. Wybierz kolory pierwszorzędne; porozdzielaj wszyskit klejnoty na pojedyncze i metodą prób i błędów wkładaj do kolorów drugorzędnych 1-2-3 klejnoty naraz (uzyskujesz odpowiedni kolor przez kolejne dodawanie klejnotów). Nie zwarzaj, że wypadają - po prostu próbuj!
Jakby co, gadaj na gg, mejla, pw :).
Awatar użytkownika
Pikel
Wędrowiec
Wędrowiec
 
Posty: 37
Rejestracja: czw 28.11.2002 18:55
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: RaF » śr 05.02.2003 23:34

Nie ma co metodą prób i błędów - wszystkie zagadki mają podpowiedzi w przeszłości. Zagadka światła jest opisana w jakiejś księdze dla adeptów, kilka ich wala się gdzieś po twierdzy (nie jestem pewien, czy w teraźniejszości, ale w przeszłości na pewno) - musisz tak poukładać kamienie w sadzawkach, żeby kolory z nich połączone odpowiadały kolorowi w sadzawce głównej (czy siakoś tak).
Zagadka dymu - weź prochy ze stołu, potem zbadaj kadzielnicę (znaczy kliknij PPM i wybierz opcję zbadania), bo jest ona opisana w sposób, jaki raczej nie powinien nastręczyć trudności przy rozwiązywaniu zagadki ;).
Zgadka dźwięków - ja w przeszłości podążałem za wróżką i zwyczajnie narysowałem sobie kolejne uderzenia na kartce papieru, a potem się do tego schematu stosowałem; dopiero później znalazłem uwięzioną wróżkę, która by mnie poprowadziła ;) No cóż :P
"Diese nadmierne sformalizowanie starożytnego prawa zeigt Jurisprudenz jako rzecz tego samego rodzaju, als d. religiösen Formalitäten z B. Auguris etc. od. d. Hokus Pokus des znachorów der savages" -- Karol Marks
Awatar użytkownika
RaF
Katedralny Malkontent
 
Posty: 3498
Rejestracja: pt 04.10.2002 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: EmpE Lathspell » pt 14.02.2003 18:36

Dzięki :), ale ja rozwiązałem 2 zagadki (ta z wodą i dźwiękiem). Wiem, że książki z opisami się walały po ruinach (było ich chyba z 5) tak samo jak i opisy przejścia zagadek. Tyle, że jak chce wziąść te prochy to stół się zabarwia na czerwono (tak, jak przy pułapkach - zazwyczaj) i jest nieczynny. Znalazłem dwa pozostałe słowa mocy i wkurza mnie to, że utknąłem w 3 rozdzialiku przez jakąś zagadkę i stolik, z którego nie mogę wziąść prochów do zagadki, którą umiem praktycznie rozwiązać. Aj zawiłe to :)
"Dobry elf, to martwy elf."
Marszałek Milan Raupenneck
"Dobry marszałek, to martwy marszałek"
Generał EmpE Lathspell
EmpE Lathspell
Najemnik
Najemnik
 
Posty: 64
Rejestracja: wt 15.10.2002 15:22
Lokalizacja: Stumilowy Las

Postautor: Desty » ndz 16.03.2003 17:24

NwN jest obecnie jedną z moich ulubionych gier. Chociaż daleko jest do Baldura czy FF które zajmują 1 miejsce w moim top 10 Szkoda że postawili tylko multi. Przecież zawikłana fabuła ala BG 2 + świetny multi i piękna grafa to wszytko czego chce przeciętny RPG-owiec np. JA :D
Ech..cały czas marze o BG z grafiką NwN.. Pomarzyć można...
In the Silent Hill...don't walk alone.
Why ??? I can't ask :twisted:
Awatar użytkownika
Desty
Lady
Lady
 
Posty: 29
Rejestracja: pt 28.02.2003 21:57
Lokalizacja: z drogi z której się nie wraca

Postautor: Lechu » ndz 16.03.2003 18:41

Desty pisze:Ech..cały czas marze o BG z grafiką NwN.. Pomarzyć można...


A ja myślę że by to kompletnie zniszczyło klimat BG.
No i co do zawikłaności fabułu w BG też bym się przyczepił :wink:
My new Home:
Heroes Home
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu
Lord
Lord
 
Posty: 1638
Rejestracja: pt 06.12.2002 12:41
Lokalizacja: Guild Wars / Heroes Home

Postautor: Desty » pt 11.04.2003 19:09

No wiesz ja po przejściu 1 myślałam żę przejde 2 bez problemu. A problem sprawił mi Podmrok gdzie poprostu zaciełam się. Ale mam już we krwi w to, że jak czegoś nie moge przejść to po tygodniu doznaje olśnienia i dopiero wtedy załączam gre. I tak wogule to nie korzystam z solucji do jakichkolwiek RPG'ów. TO wtedy nie to...co przejść samemu
In the Silent Hill...don't walk alone.
Why ??? I can't ask :twisted:
Awatar użytkownika
Desty
Lady
Lady
 
Posty: 29
Rejestracja: pt 28.02.2003 21:57
Lokalizacja: z drogi z której się nie wraca

Postautor: Elthan » ndz 20.04.2003 14:41

No to Panie i Panowie niedługo wyjdzie Edycja Kolekcjonerska NwN z nowymi modułami. Mogę jedynie zdradzić, że autorzy musieli się czegoś napalić przed pisaniem tych modułów, a polskie tłumaczenie ma swój specyficzny klimat i nie jest 'tłumaczone na siłę'. Polecam wszystkim którzy jeszcze nie grali.
Oficjalna strona Arkony - www.arkona.info
Awatar użytkownika
Elthan
Pustelnik
Pustelnik
 
Posty: 5
Rejestracja: sob 05.10.2002 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Następna

Wróć do Gry komputerowe (w tym cRPG)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości

cron